کد خبر: ۷۱۷۷۷
۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱

روایت دادستان تهران از اغتشاشات اخیر و دستگیری چندنفر

روایت دادستان تهران از اغتشاشات اخیر و دستگیری چندنفر

دادستان تهران با اعلام دستگیری چند نفر در اغتشاشات اخیر گفت: این افراد اذعان کرده اند دچار احساسات شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دادستانی تهران، عباس جعفری دولت آبادی با اعلام دستگیری چند نفر در اغتشاشات اخیرگفت: این افراد اذعان کرده اند دچار احساسات شده اند.اینکه برخی از این افراد مسجد یا حسینیه را که نه نگهبان دارد و نه حفاظ، آن هم در ساعات نیمه شب آتش بزنند و یا به افراد بسیجی‌ حمله کنند، کاملاً موید دخالت عوامل بیگانه در این وقایع و مجرمانه بودن آن است.

وی اقداماتی چون فراخوان به شورش و تخریب اموال دولتی را جرم و مستلزم مجازات سنگین دانست و از قضات خواست با آمادگی کامل و با همکاری پلیس نسبت به تعقیب قضایی عوامل اصلی اقدام کنند.

این مقام مسئول از درخواست دادستانی تهران مبنی بر تعقیب فردی که در خارج مردم را به اقدامات تروریستی، آتش زدن اموال عمومی و مانند آن تحریک کرده خبر داد و گفت: این درخواست مستند به قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم به عمل آمده و امیدواریم پلیس بین‌الملل در اسرع وقت اقدام کند.

جعفری دولت آبادی درتحلیل وقایع چند روز اخیر گفت: اکنون دشمن به عکس عمل و از نقاط پیرامونی شروع کرده و تلاش برای سوار شدن برموج برخی نارضایتی هاست.

وی در تبیین انتساب این تحرکات به دشمنان نظام به توئیتر ترامپ، بیانیه سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، حمایت سلطنت‌ طلبان و گروهک منافقین از تحرکات اخیر اشاره کرد و گفت: آمریکا به لحاظ شکست در منطقه خاورمیانه و ناکامی گروه‌های تکفیری سعی دارد با سوار شدن بر موج برخی نارضایتی‌ها، شکست خود را جبران کند.

دادستان تهران به عنوان نمونه به فتنه سال 88 اشاره کرد که دشمن به بهانه تقلب در انتخابات تحرکاتی را دامن زد که خاتمه بخش آن حماسه مردمی نهم دی بود و امروز هم به بهانه مشکلات اقتصادی قصد بهره‌برداری دارد.

ضرورت تفکیک اعتراض به مشکلات اقتصادی و تظاهرات ساختارشکنانه

جعفری دولت‌آبادی در تفکیک اعتراض به مشکلات اقتصادی و تظاهرات ساختارشکنانه اخیر گفت: مردمی که هزاران شهید نثار انقلاب کرده‌اند تا نظام اسلامی شکل گیرد، هرگز به دوران جاهلیت پهلوی باز نمی‌گردند و این که اعتراض به گرانی برخی کالاها و یا سیاست‌های اقتصادی دولت، به اقدامات ساختارشکنانه تبدیل شده موید آن است که آمریکا پشت پرده این تحرکات است.دشمن از تحرکات و اقدامات سوء خود دست نخواهد برداشت و تلاش می‌کند بر موج اختلافات داخلی و مشکلات اقتصادی سوار ‌شود.

وی با اشاره به آشوب‌های قومیتی که در اوایل پیروزی انقلاب در برخی استان‌ها مانند خوزستان، کردستان و ترکمن صحرا به آن دامن زده شد و هم‌چنین برخی اعتراضات به مشکلات اقتصادی در دهه 80 اظهار داشت: دشمن سعی می‌کند تحرکاتی را انجام دهد، اما به نتیجه نمی‌رسد چرا که مردم کاملاً هوشیار بوده و مرز میان اغتشاش با انتقاد از مسئولین را تشخیص می‌دهند. لذا این که از دل برخی اعتراضات، شعارهای ساختارشکن در آید و اموال عمومی تخریب شود، موید آن است که عاملان این‌گونه‌ اقدامات از جنس مردم نیستند.

این مقام مسئول با بیان هجمه‌های چندماه اخیر از سوی عده‌ای علیه دستگاه قضا افزود: قوه قضاییه مظهر اقتدار نظام است. دشمن می‌داند که مردم، پلیس و دستگاه قضایی بودند که آتش فتنه سال 88 را خاموش کردند، کسانی هم که به دستگاه قضایی هجمه می‌کنند بدانند که ایران به این رکن مهم نیاز دارد و چنان‌چه قوه قضاییه اقتدار نداشته باشد، دشمن طمع خواهد کرد.

جعفری دولت‌آبادی در تحلیل به هم پیوستگی مسائل به حمله نظامی صدام حسین به ایران در سال 58 و عملیات منافقین موسوم به مرصاد اشاره کرد و اظهار داشت: چرا صدام به خود جرات حمله به ایران را داد؟ وی تصور می‌کرد حال که انقلاب شده و هرج و مرج حاکم است، باید از این آب گل آلود ماهی بگیرد. در عملیات مرصاد نیز گروهک منافقین با این تلقی که ملت و دولت پس از پایان جنگ و برقراری صلح با عراق خسته شده‌اند، تلاش کرد قصد را اجرایی سازد غافل از این که ملت ایران، صدام را که کشورهای اروپایی و غربی پشتیبان آن بودند، سر جای خود نشاند چه برسد به گروهک منافقین.

وی درباره هجمه‌های اخیر به دستگاه قضایی و زیر سؤال بردن کارآمدی آن طی چند ماه گذشته گفت: حمایت آمریکا از این اقدامات مجرمانه موید آن است که دشمن در صدر ضربه‌ زدن به انقلاب است اگرچه که ممکن است عده‌ای هم با دغدغه‌های اقتصادی وارد شده باشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ