کد خبر: ۷۳۲۲۴
۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴

مجلس پیگیر وضعیت بازداشت‌شدگان است
نایب‌رئیس مجلس:

مجلس پیگیر وضعیت بازداشت‌شدگان است

نایب‌رئیس مجلس از پیگیری موضوع خودکشی برخی از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر خبر داد و گفت: منتظر گزارش مقام‌های مسئول در این ارتباط هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نمایندگان فراکسیون امید بنا بود امروز و فردا به بازدید از زندان اوین بروند. گویا برخی پیغام ها مانع از بازدید زودهنگام نمایندگان شده و بازدید تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است. با این حال نمایندگان خوش‌بین‌اند به دلیل اهمیت درخواست فراکسیون و لزوم این بازدید، مسئولان به همین زودی‌ها موافقت رسمی‌ را اعلام کنند.

یکی از محورهای اصلی فراکسیون ‌امیدی‌ها برای بازدید از زندان اوین برایند کم و کیف وضعیت بازداشتی‌ها و بررسی وضعیت برخی اخبار مربوط به فوت بازداشت‌شدگان است. نمونه‌ آن هم فوت سینا قنبری در زندان اوین است. همان مرگی که از سوی طیبه سیاوشی نماینده عضو فراکسیون امید و البته به ذکر از منابع رسمی خودکشی اعلام شد.

علی مطهری نایب‌رئیس مجلس از پیگیری موضوع خودکشی برخی از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر خبر داد و به ایلنا گفت: منتظر گزارش مقام‌های مسئول در این ارتباط هستیم. به ما گفتند یک نفر در تهران و دو نفر در شهرستان خودکشی کردند و بنا شد گزارش دقیقی به ما بدهند که فعلا منتظر آن گزارش هستیم.

وی در رابطه با ناآرامی‌های اخیر و اینکه آیا درخواست دیدار از بازداشت‌شدگان زندان اوین را داشته‌اید، گفت: هنوز دراین‌باره درخواستی نداشته‌ایم ولی از مقام‌های مسئول درباره خودکشی بعضی بازداشت‌شدگان سؤال کردیم و اطلاعاتی را گرفته و پیگیر قضیه هستیم.

سخن این نماینده مجلس در حالی دال بر عدم درخواست دیدار از بازداشت‌شدگان زندان اوین است که همین چند روز پیش محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید از تقاضای این فراکسیون برای بازدید از زندان و ملاقات با بازداشتی‌ها خبر داد. چند روز پیش از آن هم بهرام پارسایی گفت،فراکسیون حقوق شهروندی در نامه به وزیر دادگستری خواهان بازدید از زندان اوین است و بررسی وضعیت مورد خودکشی اخیر در زندان اوین هم در بازدید پیش‌رو مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

محمد کاظمی نماینده ملایر نیز میانگین سنی 3700 بازداشتی را ٢٣ سال اعلام کرد و گفت: در میان بازداشت‌شدگان افرادی نیز وجود داشتند که بدون انگیزه مخالفت با نظام و تنها به دلیل مشکلات اقتصادی در اعتراضات شرکت کرده و نقشی در تخریب‌ها و شعارهای ساختارشکنانه نداشتند که این افراد در اقدامی 3 تا 4 روزه آزاد شدند اما برای باقی بازداشت‌شدگان که بر اساس ادله و مدارک اداره اطلاعات و نیروی انتظامی در تخریب‌ها دست داشتند، پرونده‌ای تشکیل شده که این پرونده‌ها با ارجاع به مراجع قضائی مسیر قضائی را طی خواهند کرد که این مسیر قطعا زمان‌بر خواهد بود.

خانواده بازداشت‌شدگان نباید بی‌خبر بمانند

وی افزود: حق ایجاب می‌کند اطرافیان و خانواده‌های بازداشت‌شدگان از وضعیت خویشان در بازداشت بی‌خبر نباشند و این افراد می‌توانند با مراجعه به دادسرای هر شهرستان از وضعیت این افراد باخبر شوند.

فاطمه ذوالقدر در همین زمینه به روزنامه شرق گفت: دانش‌آموز بازداشتی نداریم اما هنوز ٣٣ دانشجو در بازداشت به سر می‌برند که بناست به سرعت با قید وثیقه آزاد شوند.

فاطمه سعیدی عضو کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشت‌شده هم در این رابطه به اعتماد آنلاین گفت: اکثریت دانشجویان آزاد شده‌اند و حدود ٢٥ تا ٣٠ دانشجو همچنان در بازداشت به سر می‌‌برند. آمار اولیه بازداشت‌ها ١٢٠ دانشجو بود ولی هر روز تعدادی از دانشجویان آزاد می‌شوند. ما پیگیر هستیم که بازگردند و به امتحانات برسند.امیدوارم قبل از اینکه پرونده‌ای تشکیل و حکمی صادر شود، دانشجویان بازداشتی آزاد شوند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ