کد خبر: ۷۳۳۸۰
۱۶:۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷

پاسخ دبیر انجمن سیمان به علت برگشت سیمان صادراتی از عمان
در جواب به اظهارات نماینده مجلس مطرح شد:

پاسخ دبیر انجمن سیمان به علت برگشت سیمان صادراتی از عمان

دبیر انجمن سیمان در پاسخ به اظهارات یک نماینده مجلس درخصوص علت برگشت سیمان صادراتی از عمان به دلیل پایین بودن کیفیت گفت: معامله این قرارداد به دلیل قیمت و شرایط بازار عمان صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  عبدالرضا شیخان در خصوص اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر برگشت سیمان صادراتی از عمان به دلیل پایین بودن کیفیت آن به ایلنا گفت: کشور پادشاهی عمان سال‌هاست که مشتری سیمان ایران است و همواره از سیمانی که از ایران خریداری می‌کنند رضایت کامل دار

وی ادامه داد: علاوه بر آزمایش استاندارد از سوی شرکت‌ها و نهاد‌های نظارتی انجمن نیز دارای آزمایشگاه مجهز و مستقلی است که میلیارد‌ها تومان هزینه تجهیز آن شده و این اتفاق خیلی بعید است که یک محموله صادراتی به حدی کیفیت آن پایین باشد که مشتری آن را برگشت بزند به نظر من در این بین یک مقداری شیطنت صورت گرفته است

این فعال صنعت سیمان تصریح کرد: مطابق تحقیقاتی که ما کردیم در ماه‌های اخیر قرارداد صادرات ۳ هزار تنی صادرات کلینکر با عمانی‌ها تا مرحله قرارداد پیش رفته اما به دلیل قیمت و شرایط بازار عمان معامله‌ای صورت نگرفته است.نمی‌دانم چرا برخی افراد با اینگونه اظهار نظر‌ها می‌خواهد صنعت سیمان را زمین بزنند دفعه قبل هم که یکی گفته بود روسیه، سیمان ما را برگشت زده ما را دچار مشکل کرد در صورتی که چنین امری صحت نداشت و وقتی ما از ایشان مستندات خواستیم چیزی ارائه نداد.

شیخان گفت: این درست نیست که هرکسی برای دیده شدن و رسانه‌ای شدن حرفی بزند آن هم بدون هیچ سندی. دفعه قبل بابت این صحبت ها هزینه زیادی دادیم و هنوز هم مشکل داریم اگر امروز ادعا می‌کنم کلینکر ما جزو بهترین‌ها در دنیا است سند دارم و حاضرم در هر آزمایشگاهی آن را اثبات کنم.

وی افزود: در دهه ۷۰ ما سیمان به افغانستان صادر می‌کردیم و اگر ایرادی بود خریدار به صورت کتبی به سفارت ما نامه می‌زد و وزارت خارجه موضوع را به ما ارجاع می‌داد اما تا به امروز سفارت ما در عمان چنین چیزی دریافت نکرده است. اگر اشخاصی مستنداتی دارند به ما ارائه بدهند در غیر این صورت با اینگونه صحبت‌ها برای یک صنعت و هزاران کارگری که در آن مشغول به کار هستند هزینه درست نکنند.

بنابراین گزارش، شهرام کوسه غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس گفته، عمان برای نمونه مقداری سیمان از ایران خریداری کرده اما به دلیل کیفیت پایین آن را برگشت زده و تصمیم به تهیه سیمان از کشورهای دیگری گرفته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ