کد خبر: ۷۳۴۰۴
۱۵:۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹

نظر سردار سلیمانی درخصوص تحریم رئیس قوه قضائیه توسط آمریکا

نظر سردار سلیمانی درخصوص تحریم رئیس قوه قضائیه توسط آمریکا

سردار سلیمانی گفت: قرار گرفتن نام رئیس قوه قضائیه در فهرست تحریمی آمریکا یک افتخار است و به سبب دفاع ایشان از نظام است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از جماران، قاسم سلیمانی طی سخنانی در یادبود سومین سالگرد عروج آسمانی مدافع حرم مهدی نوروزی و گرامیداشت سالگرد عملیات کربلای 5 گفت: وقتی صحنه نابخردانه آن نادان در آتش‌زدن پرچم ایران را دیدم خیلی دلم سوخت، گفتم‌ ای کاش به‌جای پرچم من را (نه تصویر من را)ده بار آتش می‌زدند چرا که ما برای سرافرازی این پرچم در هر قله‌ای ده شهید داده‌ایم.

وی با بیان اینکه فتنه‌ها گاهی آنقدر نامشخص هستند که انسان به سادگی تشخیص نمی‌دهد و ناخودآگاه در دام فتنه می‌افتد، گفت: منشأ همه این پیروزی‌ها و غلبه بر توطئه‌ها، بصیرت انسان‌هایی مانند شهید نوروزی بود که امروز شما در سالگرد شهادت این بزرگوار جلسه را با نام وی برگزار کرده‌اید.

این مقام مسئول با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به وصایای امام و شهدا گفت: امام در وصیت‌نامه ما را به مسئله انقلاب،حفظ و آفت‌های آن توجه جدی می‌دهند و این مسئله چه در بُعد تربیتی و چه در بُعد حکومتداری برای ایران بسیار مهم است.اقتدار نظام در بُعد بیرونی به بهترین وجه محقق شده،دلیل حقیقی این پیروزی‌ها و آن چیزی که نقش محوری و اساسی در این پیروزی‌ها داشت بدون گفتار‌های تشریفاتی، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری بود.

سلیمانی گفت: ما به‌خاطر یک جریان به فلسطین کمک نمی‌کنیم بلکه حمایت ما از مردم فلسطین به سبب انجام وظیفه دینی و انقلابی و مقابله با رژیم صهیونیستی است.همچنین تصور پیروزی در سوریه با هیچ حادثه‌ای قابل مقایسه نبود هم از حیث بزرگی توطئه و هم از حیث کسانی که در پشت این توطئه قرار گرفته بودند.

وی ادامه داد: روزی در بغداد فردی با من تماس گرفت و گفت فلانی آیا شما به فکر بصره هستید؟ در نزدیک بصره 100 نفر از اعضای داعش حضور دارند، من خطاب به آن فرد گفتم بصره بیش از 2 میلیون جمعیت دارد بنابراین خوف جامعه را فرو می‌ریزاند.پیروزی محور مقاومت بر جریانات تروریستی تکفیری در عراق و سوریه هم برای همه مردم جهان و منطقه و هم برای مردم خود بود،اگر آن فداکاری‌ها نمی‌شد امروز در خیابان‌های ما چه اتفاقاتی می‌افتاد؟ من صحنه‌های عجیب زیادی دیدم از آنچه در سنجار گذشت تا اتفاقاتی که درمناطق دیگر افتاد، 2 هزار جوان بیگناه را در نزدیکی یک رودخانه در یک روز سربریدند، خب اگر این هیولا به ایران می‌رسید چه بلایی سر ما می‌آمد؟ در هر حال خداوند ما را پیروز گرداند.

فرمانده نیروی قدس سپاه خنثی شدن ارحاب ساخته شده به دست امریکا توسط ایران را مهم‌ترین دستاورد سیاست خارجی دانست و گفت: با پیروزی محور مقاومت بر گروه‌های تروریستی و تکفیری، جهان نفس کشید و این پیروزی از لحاظ انسانی قابل قیمت‌گذاری نیست، کسانی که به لحاظ انسانی برای یک حادثه شمع روشن می‌کنند آیا نمی‌دیدند در بازار‌های عراق کامیونی از مواد منفجره می‌ترکید و زنان و مردان بسیاری را می‌کشت؟ چرا توجه نمی‌کنید چرا می‌گذارید مردمان دچار تصورات دیگری شوند. این خیانت است.

سلیمانی تأکید کرد: به هر ترتیب ما در بُعد بیرونی مقتدریم و همه توطئه‌های دشمنان را شکست داده‌ایم و به لطف خداوند شکست می‌دهیم، امروز جبهه مقاومت بیش از هر زمان دیگری وسعت یافته است.برای جلوه‌گر شدن اقتدار داخلی نظام نیاز به تلاش و مجاهدت و فداکاری و وقف عمر است، امروز این جمع که حفاظت اطلاعات قوه قضائیه است باید جزو انقلابی‌ترین جریانات دستگاه قضایی باشد. اگر بعد دینی کسی قوی نباشد چگونه می‌خواهد حفاظت کند؟ چرا جنگ ما را مقدس می‌نامند؟ چون باکری و خرازی و زین‌الدین مقدس بودند، اگر این‌ها مقدس نبودند جنگ، مقدس نمی‌شد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در این ساختار اثرگذار شویم باید از خود عبور کنیم، اگر عبور کردیم مانند شهدا می‌شویم شهدای ما چرا این پیروزی‌ها را به وجود آوردند؟ چون خود را در خود حل کردند.اگر از من تعریف کردند و گفتند مالک‌اشتر و من باورم شد، سقوط می‌کنم اما اگر در درون خود ذلیل شدم خداوند مرا بزرگ می‌گرداند.بنابراین برای ارتقای نظام باید عمر را وقف کنیم و چنانچه وقف کردیم دیگر غافل نمی‌شویم.

این مقام مسئول با اشاره به مشخص بودن منزه و پاکی مقام معظم رهبری گفت: همان‌طور که دیروز دشمنان امام نتوانستند در موضوعی وی را مذمت کنند امروز هم در همین حوادث و حوادثی که اتفاق می‌افتد حتی آدم‌های مریض هم نمی‌توانند مقام معظم رهبری را در موضوعی مذمت کنند.وقتی رهبران کشور‌ها به ملاقات رهبر ما می‌آیند، بیان، بینش و دوراندیشی مقام معظم رهبری بر آن‌ها تأثیر می‌گذارد و برداشت آن‌ها از رهبر ما به اقتدار ما در همه سطوح می‌افزاید.

سلیمانی گفت: این در حالی است که امروز رئیس جمهور امریکا که به لحاظ ذخیره ارزی بزرگترین و قدرتمندترین کشور است، یک کاباره‌دار است. زمانی یکی از مقامات کشور‌ها نزد ملک‌عبدالله پادشاه سعودی رفته بود و پس از آن با ملک سلمان دیدار کرده بود. این فرد بعد از آن دیدار‌ها گفت که یک ساعت نشستم و نفهمیدم آن‌ها چه می‌گویند.

وی با اشاره به تأثیر دلبستگی و حمایت ملت از نظام در اقتدار درونی گفت: رفتار،گفتار، قضاوت،حمایت و وعده‌هایی که مسئولان به مردم می‌دهند و میزان رضایتمندی مردم یک وجه مهم اقتدار نظام است. این جمله امام که فرمود ملت ایران که جانم فدای آنهاست جمله خیلی بزرگی است، امام اهل غلو نبود. انصافاً این حوادث را ببینید اما مردم مانند موج علی‌رغم بی‌محبتی‌ها می‌آیند، اینهمه شهید دادند اما یک سوال نکردند، این سرمایه بزرگی است و منشأ اقتدار ما است.

فرمانده نیروی قدس سپاه تأکید کرد: چنانچه قدرت نظام ما در خدمت به مردم در ابعاد قضایی و اقتصادی تقویت شود اگر هم همه دنیا علیه ما توطئه کند نمی‌توانند کاری را از پیش ببرند چرا که آنگاه ایران 80 میلیون سرباز خواهد داشت.شما به‌عنوان مراقبین در قوه با اهمیت قضائیه که اثر جدی بر اقتدار و رضایتمندی مردم دارد، نقش حساس و مهمی دارید.

سلیمانی گفت: قرار گرفتن نام رئیس قوه قضائیه در فهرست تحریمی آمریکا یک افتخار است و به سبب دفاع ایشان از نظام است. همچنین هجمه‌هایی که نادانان در داخل و خارج به ایشان نیز می‌برند مؤید همین موضوع است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ