کد خبر: ۷۳۴۲۸
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰

تاکید دبیرکل سازمان ملل و وزیر خارجه روسیه بر حفظ برجام

تاکید دبیرکل سازمان ملل و وزیر خارجه روسیه بر حفظ برجام

دبیرکل سازمان ملل و وزیر خارجه روسیه در نشست خلع سلاح شورای امنیت سازمان ملل با تاکید بر برقرار ماندن برجام، برچیدن آن را هشداری برای کره شمالی اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بی‌بی‌سی،پنجشنبه نشست خلع سلاح شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر به موضوع ایران و برجام اختصاص یافت. مطابق معمول، نماینده آمریکا مخالف‌خوان و نماینده دیگر کشورها حامی برجام بودند.

در ماه گذشته نماینده آمریکا دو بار تلاش کرد تا موضوع ایران را در نشست شورای امنیت طرح کند، یک‌بار به بهانه بررسی وضعیت توافق هسته‌ای و پایبندی ایران به آن و بار دیگر به بهانه ناآرامی‌ها در برخی شهرهای ایران، گرچه در هر دو نوبت کفه موافقان ایران سنگین‌تر از مخالفان بود.  

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این نشست هشدار داده شکست توافق هسته‌ای با ایران، به تلاش‌‏های صورت‌گرفته برای برچیدن زرادخانه هسته‌ای کره‌‌شمالی آسیب خواهد زد.

وی شکست توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ را به‌دلیل اقدام‌های یک‌طرفه یکی از کشورهای امضاکننده، تهدیدی برای نظام جهانی و هشداری برای کره‌شمالی دانست و افزود: نمی‌توانیم یک دستاورد اصیل دیپلماسی بین‌المللی را به‌خاطر برنامه سیاسی بعضی از کشورها کنار بگذاریم.

اشاره لاوروف به آمریکاست که تاکنون اقدامات متعددی در راستای ضربه‌زدن به برجام انجام داده است. آخرین آنها موضع‌گیری هفته گذشته ترامپ است که گفت تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را برای آخرین‌بار انجام می‌دهد. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم در این نشست تأکید کرد برقرارماندن برجام به‌نفع جامعه جهانی است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ