کد خبر: ۷۳۴۳۳
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰

وزارت راه مشکل تامین نقدینگی دارد/علت تاخیر تحویل ریل
معاون فروش ذوب آهن:

وزارت راه مشکل تامین نقدینگی دارد/علت تاخیر تحویل ریل

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن با اشاره به تحویل ریل به وزارت راه در آینده نزدیک، درباره علت تاخیر گفت: وزارت راه مشکل تامین نقدینگی دارد و از فاینانس ها استفاده می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،احسان دشتیانه با بیان اینکه وزارت راه مشکل تامین نقدینگی دارد به ایسنا گفت: کشورهای خارجی به صادرکنندگان ریل فاینانس می دهند و متاسفانه وزارت راه نیز عمدتا تمایل دارد به جای اینکه سراغ تامین کنندگان داخلی بیاید، از این فاینانس ها برای تامین نیاز خود استفاده کند.

وی افزود: در حوزه محصولات آهنی و فولادی نمی توان معاملات را از طریق ابزارهای مالی انجام داد و فقط باید پرداخت به صورت نقدی باشد، چراکه هم صنایع فولادی و هم معادنی که مواد اولیه از آنها خریداری می شود، حجم زیادی از درآمد را صرف پرداخت حقوق نیروی انسانی و کارگران می کنند و به همین دلیل نمی توانند محصولات را در ازای ابزاری مانند اوراق مشارکت به فروش برسانند.

این مقام مسئول با اشاره به تنها قرارداد فروش ریل موجود به وزارت راه اظهار داشت: در حال حاضر فقط یک قرارداد تامین ریل با وزارت راه وجود دارد که حجم آن 40 هزار تن است و در آینده نزدیک تحویل خواهد شد. امنیت و کیفیت در تولید ریل اهمیت بسیار زیادی دارد و برای تولید این محصول استانداردهای سختگیرانه زیادی وجود دارد که البته کاملا به جا و منطقی است و همین موضوع سرعت تحویل ریل را کاهش می دهد.

دشتیانه با اشاره به صادرات شرکت ذوب آهن تا پایان سال جاری گفت: هدف گذاری "ذوب" برای صادرات تا پایان سال جاری یک میلیون تن بوده که باید بگویم تا همین لحظه رقم صادرات این شرکت به 950 هزار تن رسیده و قطعاً تا پایان سال از رقم یک میلیون تن صادرات عبور خواهد کرد. تنها چیزی که می تواند اقتصاد ایران را نجات دهد صادرات است، چراکه تمرکز و تاکید بر صادرات نه تنها کیفیت و استاندارد محصولات داخلی را به سطح جهانی می رساند بلکه بنگاه ها را هم بین المللی کرده و توان تجارت را افزایش می دهد.

وی با اشاره به اعلام سوددهی ذوب آهن در روزهای اخیر گفت: در حوزه بازار داخلی اولین کاری که انجام شد مدیریت محصولات و بازار بوده که اجازه ندادیم بازار محصولات دچار التهاب شود. همچنین اجازه ورود سرمایه های سرگردان نیز به این بازار داده نشده و تمام تلاش بر این بود که محصولات به دست مصرف کننده برسد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ