کد خبر: ۷۳۴۴۶
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰

تلاش عربستان برای مصادره اموال میلیاردر سعودی در مغرب

تلاش عربستان برای مصادره اموال میلیاردر سعودی در مغرب

مقامات عربستان تلاش می‌کنند دارایی‌های هنگفت یکی از شاهزادگان بازداشت شده سعودی را در مغرب توقیف کنند، اما این کشور هرگونه دسترسی به حساب‌های بانکی را مشروط به اجازه شخص وی می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه رای الیوم، با تحولی جدید در ماجرای بازداشت شاهزادگان سعودی، مقامات عربستان تلاش می‌کنند اموال شاهزاده ولید بن طلال را در مغرب که هنوز در بازداشت به سر می‌برد، مصادره کنند. اما مقامات مغرب از ارائه هرگونه اطلاعاتی درباره حساب‌های بانکی بدون اجازه وی سر باز زدند.

اطلاعات انگلیسی‌ها نشان می‌دهد ریاض سعی دارد دارایی‌های میلیاردر سعودی را که شامل طرح‌های بزرگ در چند شهر مغرب است، توقیف کند. این اقدام در چارچوب برخورداری مقامات عربستان از حمایت‌های آمریکا برای توقیف دارایی‌های شاهزادگان متهم به فساد مالی صورت می‌گیرد.

مصادره املاک ولید بن طلال برای مقامات سعودی ماموریت آسانی نیست. طبق اطلاعات انگلیسی‌ها ریاض برای دست گذاشتن روی طرح‌ها و دارایی‌های وی در دار البیضاء پایتخت اقتصادی مغرب و پول‌های بن طلال در حساب‌های بانکی با مشکلات بزرگی روبرو بوده، این در حالی است که بن طلال در شماری از دیگر شهر‌های مغرب مثل مراکش و اغادیر پروژه‌هایی دارد که هتل چهار فصل مراکش یکی از این پروژه هاست. در عین حال مجله فوربز آمریکا مجموعه دارایی‌های این تاجر سعودی را حدود ۱۷ میلیارد دلار برآورد کرده است.

مقامات عربستان، مغرب را در فهرست کشور‌هایی قرار داده اند که با تحرکات عربستان درخصوص توقیف دارایی‌های ولید بن طلال مرتبط است. آمریکا در رأس این کشور‌ها قرار دارد. پیش از این دونالد ترامپ از موج بازداشت‌ها در عربستان به دست مقامات این کشور برای مبارزه با فساد حمایت کرده بود که به موجب آن ۱۱ شاهزاده و ده‌ها شخصیت سیاسی و اقتصادی مهم در عربستان بازداشت شدند.

انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ