کد خبر: ۷۳۵۲۲
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲

چرا نماد خاص با رشد ۱۷۲درصدی بسته نشد؟ / علت توقف نماد تازه وارد
رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی به بورس پرس پاسخ داد:

چرا نماد خاص با رشد ۱۷۲درصدی بسته نشد؟ / علت توقف نماد تازه وارد

رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی با اشاره به علت توقف نماد تازه وارد "زشگزا" ، درباره عدم توقف نماد "انرژی ۳ " آن هم با وجود رشد خیره کننده ۱۷۲ درصدی در ۱۲ روز کاری توضیح داد.

صابر جعفروند آذر در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره توقف امروز نماد شرکت تازه وارد فرابورسی یعنی شیر و گوشت زاگرس شهرکرد اظهار داشت: این رویداد طبق دستور العمل رخ داده است. چرا که بهای هر سهم این شرکت طی 5 روز کاری با رشد 20 درصدی ( از 27 دی تا امروز و از 366 به 242 تومان ) روبرو شده است.

وی ادامه داد: این رویه برای همه شرکت ها بوده و فرقی بین شرکت های تازه وارد و قدیمی ندارد و استثنایی نیست.

این مقام مسئول در برابر این سئوال که با این وجود چرا نماد بورس انرژی (انرژی 3 که در بازار پایه ب فرابورس حاضر است) و از 13 دی تا امروز با رشد خیره کننده 172 درصدی قیمت سهام ( از 487 به 1326 تومان ) مواجه شده ولی بسته نشده ، به بورس پرس توضیح داد: با توجه به اجرای اصلاح دستور العمل ها و تفویض اختیارات به بورس ها ، در این مورد مدیران فرابورس بهتر در جریان هستند اما سازمان بورس هم موضوع را پیگیری کرده است.

جعفروند آذر افزود: در این رابطه مدیران فرابورس به وجود مشکل فنی و مربوط به زیرساخت های بازار پایه اشاره کرده اند ولی با توجه به لزوم اجرای دستورالعمل ها برای همه شرکت ها و تابلو ها و بازارها ، باید در صورت نادرست بودن رویه ، اصلاح شود یا اگر قرار است همین روال باشد ، با اطلاع رسانی ، فعالان بازار در جریان قرار گیرند.

به گفته وی در این مورد اقداماتی در جریان بوده و به محض نهایی شدن ، از سوی مدیران فرابورس اعلام می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ