کد خبر: ۷۳۷۶۲
۰:۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰

پاسخ به ابهام فعالان درباره عرضه سهام
در گفت و گوی بورس پرس با مدیرعملیات بازار فرابورس اعلام شد:

پاسخ به ابهام فعالان درباره عرضه سهام "وپسا" و بازگشایی نماد

مدیر عملیات بازار و اعضا فرابورس درباره ابهام برخی فعالان در مورد عرضه سهام سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس در تابلو ج بازار پایه توضیح داد.

افسانه اروجی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره برخی ابهامات مربوط به پذیرش و واگذاری سهام سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس در تابلو ج بازار پایه که 25 دی ماه رخ داد، اظهار داشت: "وپسا" به منظور پذیرش در بازارهای اصلی فرابورس ایران از سهامی خاص به عام تبدیل شد و عرضه اولیه آن نیز منوط به این بود که به عنوان یک هلدینگ، نهاد مالی شود.

وی عدم تغییر ماهیت این شرکت به هلدینگ را عامل تعویق عرضه اولیه و در ادامه لغو پذیرش آن با پایان یافتن مهلت پذیرش در بازار دوم فرابورس اعلام کرد و گفت: بنا بر قانون احکام دائمی، از آنجا که "وپسا" به عنوان سهامی عام در سازمان ثبت شده بود، سهام آن پس از لغو پذیرش نمی‌توانست در خارج از بورس معامله شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بنابراین موضوع عرضه بخشی از سهام این شرکت در هیات‌مدیره سازمان بررسی شد و با مصوبه سازمان،سهامدار عمده اجازه یافت حداکثر 3 درصد از سهام را از طریق تابلو ج بازار پایه به فروش برساند اما بنابر تصمیم سازمان، بازگشایی نماد "وپسا" در صورتی پس از عرضه صورت می‌گیرد که این شرکت در یکی از بازارهای اول یا دوم فرابورس ایران پذیرش شود.

اروجی با تاکید بر اینکه ، موارد فوق در پیام ناظر به صراحت اعلام شده بود، ادامه داد: مسئولیت کسب اطلاعات پیرامون هر سهمی بر عهده سرمایه‌گذاران است و کمترین اطلاعاتی که می‌تواند دستمایه خرید و فروش یک سهم قرار بگیرد پیام‌های ناظر بازار است. بنابراین ضروری است پیش از هرگونه سفارش خرید و فروش این موارد مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص عدم بازگشایی نماد این شرکت 250 میلیارد تومانی هم به بورس پرس گفت: همانطور که در پیام ناظر به سرمایه‌گذاران اعلام شد، بازگشایی این نماد معاملاتی منوط به تعیین تکلیف نهایی وضعیت پذیرش این شرکت در یکی از بازارهای اول یا دوم فرابورس است و این موضوع نیز نتیجه تصمیم‌گیری هیات پذیرش اوراق بهادار فرابورس ایران خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
3
0
پاسخ
ما پیام ناظر رو خوندیم اما متوجه نشدیم خالا هم پولمون بلوکه شده
» محمود | ساعت ۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
3
0
پاسخ
الان ما که خریدیم چی کار کنیم؟؟ حداقل بزارن تو بازار پایه معامله بشه
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ