کد خبر: ۷۴۰۰۰
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶

سقوط بورس‌های جهان ادامه دار شد + علت

سقوط بورس‌های جهان ادامه دار شد + علت

افزایش بازدهی اوراق قرضه جهانی موجب نگرانی سرمایه گذاران شده و ارزش سهام آسیایی امروز کاهش داشت و شاخص بورس های آمریکا نیز نتوانسته اند جبران مافات کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، شاخص بورس های آسیایی در معاملات نخستین روز هفته با کاهش مواجه بود به نحوی که شاخص  بورس ژاپن بیشترین افت در طی 15 ماه گذشته را تجربه کرد اما شاخص اس ان پی 500 آمریکا بخشی از کاهش 0.9 درصدی روز جمعه را جبران کرد.

پس از آنکه رگولاتور اوراق بهادار دولت چین از فعالان بورس خواست تا به مهار شاخص ها کمک کنند، ارزش سهام در بورس های هنگ کنگ و شانگهای اندکی ترمیم شد. میزان بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولت استرالیا با افزایش همراه بود، در حالی که بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا بعد از انتشار امارهای قوی از رشد دستمزدها در این کشور به نزدیکی 2.87 درصد رسید. ارزش ین نیز افزایش یافت.

شین اولیور استراتژیست سرمایه گذاری جهای در سیدنی استرالیا گفت: با توجه به اینکه سرمایه گذاران احتمال می دهند فدرال رزرو آمریکا بیش از حد انتظار سیاست های انقباضی را پیش ببرد، ممکن است این کاهش شاخص ها ادامه داشته باشد.

افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو می تواند به معنای بازدهی بالاتر اوراق قرضه بلند مدت باشد و این هزینه های استقراض را در کل اقتصاد آمریکا بالا می برد.میزان بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری امریکا در ابتدای سال 2018 به بالاترین رقم 4 سال گذشته یعنی 2.40 درصد رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ