کد خبر: ۷۴۰۵۳
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸

درخواست افزایش قیمت ۳۰ درصدی قطعه‌سازان/ مخمصه و بحران دو صنعت
دبیر انجمن قطعه سازان خبر داد:

درخواست افزایش قیمت ۳۰ درصدی قطعه‌سازان/ مخمصه و بحران دو صنعت

دبیر انجمن قطعه سازان خودرو با اشاره به افزایش تا ۴۰ درصدی قیمت مواد مورد نیاز صنعت قطعه سازی گفت: قیمت قطعات خودرو باید با توجه به رشد نرخ ارز و مواد اولیه باید ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، آرش محبی نژاد با اشاره به اینکه قیمت برخی از مواد اولیه مورد نیاز صنعت قطعه سازی مانند فولاد 40 درصد و محصولات پتروشیمی 25 تا 40 درصد در مملکت افزایش داشته، اظهار داشت: بطور کلی قیمت قطعات خودرو باید با توجه به رشد نرخ ارز و مواد اولیه 25 تا 30 درصد افزایش پیدا کند.

وی افزود: کمر صنعت قطعه سازی زیر بار رشد نهاده های تولید و همینطور عدم موافقت خودروسازان با افزایش قیمت قطعات خم شده است.با شکاف عمیق بین قیمت بازار و کارخانه،در حال حاضر خودرو به مراتب بالاتر از قیمت کارخانه مورد معامله قرار گرفته و از این رهگذر سود هنگفتی نصیب دلالان و سفته بازان می شود.

محبی نژاد با بیان اینکه طبق معمول ماه های پایانی سال باید بره کشان قطعه سازان و خودروسازان باشد ولی متاسفانه هم اکنون این دو صنعت در مخمصه و بحران بسر می برند، از مسئولان درخواست کرد دست صنعتگران این حوزه را به گرمی بفشارند و از آنان حمایت کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ