کد خبر: ۷۴۰۶۰
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸

بلوک ۱۵.۸ درصدی ایران خودرو دوباره آگهی شد

بلوک ۱۵.۸ درصدی ایران خودرو دوباره آگهی شد

بلوک ۱۵.۸۵ درصدی ایران خودرو که هفته گذشته به دلیل عدم تایید صلاحیت خریدار روی زمین مانده بود ، مجددا" روانه میز فروش می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی عدم معامله بلوک 15.85 درصدی ایران خودرو در چهارشنبه گذشته ، این شرکت از برنامه عرضه مجدد خبر داد.

کامیار عطایی معاون اقتصادی "خودرو" در نامه ایی به تاریخ امروز 18 بهمن این موضوع را اعلام کرد که قرار است توسط سرمایه گذاری سمند و نگار نصر انجام شود.

این بلوک شامل بیش از 2.2 میلیارد سهم ایران خودرو ( 10.2 درصد متعلق به سرمایه گذاری سمند و 5.6 درصد نگار نصر ) است که در عرضه قبلی و 11 بهمن ، به قیمت پایه هر سهم 4024 ریال و به صورت 28.26 نقد و 71.74 درصد دیگر اقساط سه ساله از سوی کارگزاری نهایت نگر عرضه شد.

ارزش این بلوک بالغ بر 976 میلیارد تومان بوده و خریدار یا خریداران باید 29.3 میلیارد تومان سپرده می کردند.

براساس این گزارش، علت لغو واگذاری بلوک فوق ناشی از عدم تایید صلاحیت تنها خریدار بود و د این رابطه ،یک مقام مسئول به بورس پرس گفته بود: یک شرکت خارجی قطعه ساز که با صنعت خودروی کره جنوبی مشغول به فعالیت است،در نظر داشت با خرید بلوک مدیریتی ایران خودرو، وارد صنعت خودرو در ایران شود.این شرکت در امارات تاسیس شده و علت عدم تایید صلاحیت ان توسط نهاد ناظر،ناشی از تازه تاسیس بودن شرکت و نبود صورتهای مالی چند ساله و در نتیجه، ایجاد ابهام در چند و چون خریدار بلوک است. بر همین اساس،سازمان بورس تصمیم به عدم تایید صلاحیت این خریدار خارجی گرفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ