کد خبر: ۷۴۲۳۱
۱۰:۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵

واکنش تند فرزند ناطق نوری به سخنان ضرغامی

واکنش تند فرزند ناطق نوری به سخنان ضرغامی

فرزند ناطق نوری به سخنان رئیس اسبق صداوسیما مبنی بر رخدادهای سال ٨٨ و شائبه ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری ١٤٠٠ واکنش نشان داد و گفت: به ایشان توصیه می‌کنم اگر هوس خدمت به عنوان رئیس دولت سیزدهم را دارند، مراقب باشند که از الان به نحسی سیزده دچار نشوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق،مصطفی ناطق‌نوری فرزند علی‌اکبر ناطق‌نوری دیروز به سخنان عزت‌الله ضرغامی درباره رخدادهای سال ٨٨، عملکرد صداوسیما و شائبه ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری ١٤٠٠ واکنش نشان داد و گفت: به ایشان توصیه می‌کنم اگر هوس خدمت به عنوان رئیس دولت سیزدهم را دارند، مراقب باشند که از الان به نحسی سیزده دچار نشوند.

بنابراین گزارش،ضرغامی هفته پیش به جد از عملکرد در ممانعت از حضور ناطق‌نوری و هاشمی رفسنجانی در صداوسیما برای دفاع از خود، بعد از رخدادهای ٨٨ دفاع کرده بود.

محمود احمدی‌نژاد در مناظره‌های انتخاباتی سال ٨٨ می‌خواست رقیب را به هر شکل از میدان به در کند به همین دلیل به ماجرایی ورود کرد که بعد از هشت سال هنوز پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد.وی وقتی که در آن مناظره معروف از سوی میرحسین موسوی متهم به زیرپاگذاشتن قانون شده‌ بود، گفت: بی‌قانونی در ثروتمند‌شدن فرزندان بعضی از کسانی است که در انتخابات از موسوی حمایت می‌کنند. پسر ناطق‌نوری چگونه میلیاردر شده و خود وی چگونه زندگی می‌کند.

مشخص بود که نحوه ثروتمندشدن فرزندان ناطق‌نوری ربطی به میرحسین موسوی که ٢٠ سال از همه مسندها به دور بوده، ندارد. احمدی‎نژاد اگر واقعا می‌خواست علیه فساد مبارزه کند مسیر چیز دیگری بود اما آن شب و آن لحظه می‌خواست زمین وآسمان را به هم ببافد تا رقیب را زمین بزند. آن سخنان و حملات اگرچه در کوتاه‌مدت به‌نفع جریان اصولگرایی تمام شد، اما در بلندمدت چهره‌های اصیل‌ را کنار زد.

علی‌اکبر ناطق‌نوری می‌خواست به صداوسیما بیاید تا پاسخ احمدی‌نژاد را بدهد. جریان اصولگرایی اما نفع کوتاه‌مدت خود را می‌دید و به وی اجازه نداد. ناطق‌نوری هم قهر کرد و خود را کنار کشید. هم از جامعه روحانیت مبارز و هم از همه فعل و انفعالات سیاست، به‌ویژه سیاست اصولگرایان. آن هم درحالی که درست چهار سال پیش از آن رئیس شورای هماهنگی نیروهای انقلاب بود.

ضرغامی هفته پیش و در پاسخ به این سؤال که چرا هاشمی و ناطق‌نوری امکان و اجازه حضور در صداوسیما را پیدا نکردند تا به اتهاماتی که احمدی‌نژاد علیه آنها در مناظره‌ها طرح کرده بود، پاسخ دهند، به شرق گفته بود: بر‌اساس مصوبات کمیسیون تبلیغات، تنها نامزدهای انتخابات حق پاسخ‌گویی موارد اتهامی در مناظره‌ها را داشتند و ما دقیقا بر‌اساس قانون عمل کردیم. من در‌این‌‌باره بارها با ناطق صحبت کردم. خیلی تماس گرفتم و گفتم تلویزیون در اختیار شماست. بیایید سخنرانی کنید، اما وی در شرایطی بود که نمی‌آمد. حتی گفتم در مراسم احیا شرکت کنید، ما پخش می‌کنیم،اما اصلا در فضاهای عمومی نمی‌رفت. لازم نبود من بگویم مردم منتظر باشید ناطق می‌خواهد بیاید درباره پسر خود توضیح بدهد چون این خود ضد تبلیغ بود.

وجدان آرام‌تری داشتید

مصطفی ناطق‌نوری به جماران گفته است: ای کاش جناب ضرغامی، سابقه درخشان‌تری از خود باقی گذاشته بود که اگر چنین می‌شد شاید امروز وجدان آرام‌تری داشت. ایشان گفته اند، دقیقا براساس قانون عمل کرده‌اند، اولا ای کاش روشن می‌کرد دقیقا کدام قانون مراد وی بوده است؟! باید دید که به جز وی چه فرد دیگری این مطلب را می‌پذیرد! باوجود درخواست کتبی اینجانب به تاریخ 15 خرداد ٨٨ که هم از طریق نمابر و هم به‌صورت دستی خدمت ضرغامی تقدیم شد و همچنین تماس‌های مکرر با وی و همکاران، به هیچ عنوان فرصت پاسخ‌گویی به تهمت‌های احمدی‌نژاد در اختیار ما قرار نگرفت!

توقع این بود که به اصل ١٧٥ قانون اساسی احترام می‌گذاشت. آنها وظیفه داشتند قانون اساسنامه سازمان صداوسیما، ناظر به حق دفاع از مظلوم را مبنای عمل قرار می‌دادند. انتظار این بود اصول اخلاقی جامعه را بزرگ بشمارند و اجازه قربانی‌شدن آنها را به کسی ندهند.

ضرغامی همچنین گفته بود: ما صد برنامه دیگر می‌توانستیم ترتیب بدهیم که ناطق بیاید صحبت کند. حتی بعد برای ٢٥ بهمن به ناطق گفتم حتما شما مصاحبه کنید که اتفاقا آمد و مصاحبه هم کرد اما فرزند ناطق گفته،صدر و ذیل فرمایشات ضرغامی با هم تضاد دارد. انتظار ما روشن بود! شایسته بود که در آن روزهای سرنوشت‌ساز، به انصاف و مروت عمل می‌کردند و یکی از (به قول خود ضرغامی) صد برنامه‌ای را که الان به برکت قدرت تخیل در ذهن می‌پرورانند، در اختیار مظلومان آن ظلم بزرگ قرار می‌دادند تا از این رهگذر وجهه‌ای از انصاف به نمایش درآید، چه بسا همین اقدام نقطه روشنی می‌شد برای خروج از آن فضای به‌شدت سنگین، یک‌طرفه و ظالمانه.

در همان مناظره هم میرحسین موسوی خطاب به احمدی‌نژاد گفته بود: این جرم است ما اینجا نام ببریم بدون اینکه قدرت دفاع از خود را داشته باشند. شما افرادی را مورد حمله قرار می‌دهید که دراین صحنه حضور ندارند و آن را قاطی سرنوشت بنده می‌کنید، ظاهرا چیزی از بنده نداشتید که آمدید حالا من را وصل کردید به دو دولت قبل. من بدون اینکه بخواهم از آنها دفاع بکنم واقعا به آنها حق می‌دهم که از دست شما عصبانی باشند، مردمی که این صحنه را نگاه می‌کنند این را نپذیرند از رئیس‌جمهور... در جایی که نمی‌توانند از خود دفاع بکنند در یک جمع ٥٠ میلیونی که حداقل امروز مردم این صحنه را نگاه می‌کنند شما متهم می‌کنید، اسم خانواده‌ و فرزندان آنها را نام می‌برید، کسان دیگری را نام می‌برید....

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ