کد خبر: ۷۴۳۲۶
۱۱:۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹

برنامه سازمان خصوصی سازی برای فروش سهام ۵ شرکت در آخرین ماه سال

برنامه سازمان خصوصی سازی برای فروش سهام ۵ شرکت در آخرین ماه سال

سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد در آخرین ماه سال سهام ۵ شرکت آلومینیوم ایران، نورد و لوله اهواز و بیمه های البرز و آسیا و اتکایی امین را از طریق بورس، فرابورس و مزایده عرضه کند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایبنا،سهام ۵ شرکت دولتی در اسفند سال جاری توسط سازمان خصوصی‌سازی از طریق بورس، فرابورس و مزایده عرضه می‌شود.

آلومینیوم ایران

بر این اساس تعداد بیش از 1.015 میلیارد سهم معادل 19.5 درصد سهام "فایرا" در روز پنجم اسفندماه در حالی به‌صورت 20 درصد نقد و بقیه اقساط 4 سال در بورس عرضه ‌می‌شود که این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم 200 تومان به وکالت از سوی موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به صورت یکجا و تجمیعی روی میز فروش می‌رود.

نورد و لوله اهواز

همچنین بلوک ۴۵.۳۱ درصدی "فاهواز" شامل بیش از 1.706 میلیارد سهم در روز ششم اسفندماه از طریق مزایده واگذار می‌شود.این بلوک فولادی به قیمت پایه هر سهم ۷۵ تومان و ارزش کل پایه 127.9میلیارد تومان به صورت ۲۵ درصد نقد و بقیه اقساط ۴ ساله واگذار خواهد شد.

بیمه اتکایی امین

از سویی دیگر، پس از ناکامی سازمان خصوصی‌سازی در فروش بلوک ۱۱.۴۴ درصدی سهام بیمه اتکایی امین در بهمن سال جاری، این بلوک حدود 286 میلیون سهمی قرار است این بار در نهمین روز اسفندماه به ‌صورت ۳۰ درصد نقد و بقیه اقساط مساوی 6 ماهه طی ۴ سال با نرخ سود ۱۳ درصد در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه شود.

بر این اساس، قیمت پایه تعیین شده برای هر سهم بیمه اتکایی امین برای این عرضه، همان قیمت قبلی یعنی قیمت تابلوی فرابورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۱۴۳۲ریال کمتر نباشد، و سپرده شرکت در واگذاری این میزان سهام نیز 1.22 میلیارد تومان تعیین شده است.

بیمه البرز و آسیا

بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام شرکت بیمه البرز و بلوک ۱۸.۸۴ درصدی سهام بیمه آسیا هم به ترتیب در ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه توسط سازمان خصوصی سازی در بورس عرضه و خریدار نداشتند، باز هم روانه میز فروش می شوند.

در این راستا قرار است بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام بیمه البرز شامل بیش از ۶۹۳ میلیون سهم و بلوک ۱۸.۸۴ درصدی سهام بیمه آسیا شامل بیش از ۴۳۳ میلیون سهم نیز در روز ۱۲ اسفندماه دوباره در بورس عرضه شوند.

افزون بر این، قیمت پایه تعیین شده برای هر سهم بیمه البرز برای این عرضه، قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۱۲۷۵ ریال کمتر نباشد، اعلام و سپرده شرکت در واگذاری این میزان سهام نیز که به وکالت از وزارت اقتصاد عرضه می‌شود، ۲.۶ میلیارد تومان تعیین شده است.

همچنین قرار است بلوک ۱۸.۸۴ درصدی سهام بیمه آسیا به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۱۹۲۰ ریال کمتر نباشد در این روز در بورس عرضه شود که سپرده شرکت در واگذاری این میزان سهام نیز  ۲.۴۹ میلیارد تومان تعیین شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ