کد خبر: ۷۵۳۳۹
۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰

احتمال بازگشت ایران به فهرست سیاه FATF
نماینده مجلس اعلام کرد:

احتمال بازگشت ایران به فهرست سیاه FATF

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تشریح احتمال بازگشت ایران به فهرست سیاه پولشویی گفت: مادامی که خواسته ها و شرایط غربی ها ایجاد نشود با اهرمی چون FATF بر ایران فشار وارد می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به احتمال بازگشت ایران به فهرست سیاه FATF به خانه ملت گفت: ایران یک سال به طور موقت از فهرست سیاه FATF خارج شده و ادامه این تعلیق مشروط به تصویب سه قانون مرتبط است که این قوانین در حال طی کردن مسیرها هستند.

وی تاکید کرد: علت بازگشت ایران به فهرست سیاه پولشویی بین المللی به عدم تصویب این قوانین بر نمی گردد چرا که در مجلس قانونی در زمینه همکاری، همراهی و کمک مالی به تروریست تصویب شده، از آنجایی که جامع است می توان تا حدودی دو قانون دیگر مورد نیاز را در برگیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مشکل این قوانین نیست، چرا که شاهد بودیم از ابتدای تصویب برجام و زمان دولت اوباما که سینه چاک اجرای توافق هسته ای بود، با وجود باز شدن سوئیفت بانکی، از ارائه خدمات عملی به بانک های ایرانی خودداری شد، بنابراین آنها بهانه های دیگری برای عدم تعلیق ایران در فهرست سیاه پولشویی بین المللی دارند.

یوسفیان ملا با بیان اینکه غربی ها برای اینکه ایران از فهرست سیاه FATF خارج شود خواسته های بسیاری دارند،افزود: از ابتدای اجرای برجام همکاری لازم در فضای اقتصادی فراهم نشده، اگر به جای سه لایحه، 30 لایحه بررسی و تصویب شود مادامی که خواسته ها و شرایط آنها ایجاد نشود با اهرمی چون FATF  بر ایران فشار وارد می کنند.

وی تاکید کرد: آنها می خواهند در باره موضوعات مختلفی چون مسائل موشکی، لبنان، عرق، سوریه و حقوق بشر مذاکره کننده، بنابراین عدم تصویب قوانین در راستای پولشویی ارتباطی به موضوع ندارد.ایران سال ها در این فهرست بوده،با بازگشت به آن نمی توانند ما را تهدید کنند هر چند که بازگشت هزینه بر است اما حاضر نیستیم به هر قیمتی بپذیریم وارد فهرست سیاه پولشویی نشویم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ