کد خبر: ۷۵۶۱۴
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱

جزییاتی از برنامه دولت برای اوراق ۲۰.۵ درصدی/ پیشنهاد به شورای عالی بورس
درگفت وگوی بورس پرس با مدیرعامل فرابورس اعلام شد:

جزییاتی از برنامه دولت برای اوراق ۲۰.۵ درصدی/ پیشنهاد به شورای عالی بورس

مدیرعامل فرابورس درباره برنامه جدید دولت برای عرضه اوراق ۲۰.۵ درصدی در اوایل هفته جاری توضیح و از ارایه پیشنهادی درباره کیفیت افشاء اوراق دولتی خبر داد.

امیر هامونی در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر عرضه اسناد خزانه با نرخ 20.5 درصدی از شنبه توضیح داد: در حالی دولت طی سال جاری اقدام به پذیره نویسی انواع اوراق در بازار سرمایه کرده که حدود 3 هزار میلیارد تومان از اوراق باقی مانده که قرار بود با نرخ 17 درصدی عرضه شود.

وی ادامه داد: در این میان ، اقدام بانک مرکزی به عرضه اوراق سپرده بانکی با سود 20 درصدی موجب شد تا دولت طبق مصوبه کمیته بند" لام " ، اقدام به افزایش نرخ سود اوراق باقی مانده کند که حداکثر سود آن 20.5 درصد خواهد بود. از این درصد، نیم درصد بابت بازارگردانی شرکت های تامین سرمایه ها و صندوق ها در نظر گرفته است.

این مقام مسئول در مورد نوع عرضه اوراق که اسناد خزانه اعلام شده و همچنین زمان آن، به بورس پرس گفت: با توجه به اینکه اسناد خزانه کوپنی بوده و سودی هم ندارد، اوراق قابل عرضه به صورت اوراق منفعت در فرابورس انجام خواهد شد.

هامونی ادامه داد: زمان عرضه اوراق منعفت حدود 3 هزار میلیارد تومانی هم بعد از ابلاغیه وزارت اقتصاد و احتمالا" در اوایل هفته جاری خواهد بود.

وی در واکنش به دیگر سئوال بورس پرس مبنی بر برنامه بازار سرمایه در تصمیم بانک مرکزی به صدور مجوز انتشار اوراق 20 درصدی بانک ها هم گفت : سازمان بورس پیشنهادی درباره کیفیت افشاء اوراق دولت در گزارش های 6 ماهه به شورای عالی بورس ارایه داده تا با توجه به نقش و وظایف بازار سرمایه ، دستورالعملی تهیه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ