کد خبر: ۷۷۳۱۵
۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱/۱۸

تاکید اتحادیه اروپا و ژاپن بر حفظ برجام

تاکید اتحادیه اروپا و ژاپن بر حفظ برجام

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه ژاپن بر حمایت و تعهد قوی از توافق هسته ای جامعه بین المللی با ایران و اجرای آن تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا،سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: فدریکاموگرینی نماینده عالی این اتحادیه در امور خارجی و سیاست امنیتی صبح روز گذشته در گفت و گوی تلفنی با تارو کونو مسائل مختلف از جمله توافق هسته ای با ایران را مورد بررسی قرار داده و دو طرف تعهد قوی خود به برجام و اجرای آن را مورد تاکید قرار دادند.

موگرینی در این ارتباط از کمک ژاپن در زمینه اجرای برجام از جمله از طریق کمک های فنی تشکر کرد.بر اساس این بیانیه، دو طرف در این گفت و گو همچنین اوضاع شبه جزیره کره را با توجه به تحولات اخیر مورد بررسی قرار دادند و موگرینی موضع اتحادیه اروپا مبنی بر تعامل انتقادی با کره و اعمال فشار از طریق تحریم در کنار تلاش برای رسیدن به راه حلی از طریق مذاکره در زمینه تهدیدهای ناشی از برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی را مورد تاکید قرار داد.

همزمان با حمایت مجدد دیپلمات های ارشد اتحادیه اروپا و ژاپن از برجام ، کشورهای اروپایی نیز در تلاش هستند تا ادامه اجرای برجام را به عنوان یک توافق مهم بین المللی تضمین کنند.

رسانه های آلمان نیز روز پنجشنبه اعلام کردند: آنگلا مرکل صدراعظم این کشور اوایل اردیبهشت ماه در واشنگتن با دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده دیدار می کند. ترامپ قرار است تصمیم خود درباره تمدید تعلیق تحریم ها و ادامه اجرای برجام را 22 اردیبهشت اعلام کند و اروپایی ها به تلاش های خود برای حفظ برجام ادامه می دهند.در همین حال قرار است 4 اردیبهشت نیز امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با ترامپ در واشنگتن دیدار و گفت و گو کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ