کد خبر: ۷۷۴۰۷
۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱/۲۰

تعدیل مثبت سود

تعدیل مثبت سود "فخوز و بهپاک" منجر به توقف و بازگشایی نماد شد/ اعلام دلایل

نماد دو شرکت فولاد خوزستان و بهپاک به دلیل افزایش ۹.۲ و ۱۱ درصدی سود هر سهم متوقف و بعد از ارایه دلایل آماده بازگشایی در روز جاری شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز نماد فولاد خوزستان و بهپاک به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف و برای ساعت 10 امروز و با محدودیت دامنه نوسان قیمت آماده بازگشایی شدند.

این رویداد ناشی از افزایش 9.2 درصدی سود هر سهم سال مالی قبل "فخوز" بود که طی آن از 1053 به 1150 ریال رسیده است. همچنین سود هر سهم "بهپاک" با رشد 11 درصدی از  534 به 591 ریال بالغ شده است.

در این رابطه فولاد خوزستان علت اصلی تعدیل سود را ناشی از افزایش حدود 209 میلیارد تومانی درآمد فروش محصولات بدلیل افزایش 1.7 درصدی مقدار فروش و افزایش 1.1 درصدی متوسط نرخ فروش محصولات اعلام کرد که عمدتا" بدلیل افزایش نرخ برابری دلار به ریال بود.

همچنین نرخ تسعیر ارز در آخرین پیش بینی و بر اساس عملکرد 11ماهه ، برای اسفند 4450 تومان برآورد شده بود در صورتی که این نرخ در اسفند ماه 4811 تومان تحقق یافته است.

علاوه بر این افزایش سایر درآمد های عملیاتی شامل فروش اکسیژن ، آب و سایر اقلام مازاد، کاهش هزینه های تسعیر ارز و افزایش هزینه های مالی پیش بینی نشده از دیگر دلایل رشد 9 درصدی سود هر سهم فولاد خوزستان بود.

شرکت فرابورسی صنعتی بهپاک هم دلایل افزایش 11 درصدی سود را به دلایلی چون افزایش 44 درصدی بهای تمام شده و درآمدهای عملیاتی، افزایش 63 درصدی سود ناخالص ،افزایش هزینه فروش ، اداری و عمومی، افزایش خالص سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی  و افزایش هزینه مالی اعلام کرد.  

در این میان افزایش 44 درصدی فروش مربوط به افزایش واردات کالای بازرگانی ( دانه سویا ، کنجاله سویا و ذرت ) بوده و رشد افزایش 63 درصدی سود ناخالص مربوط به فروش کالا و محصولات ( عمدتا" فروش اعتباری ) است.

افزایش هزینه اداری تشکیلاتی و توزیع و فروش به دلیل افزایش حقوق قانونی (مصوبات وزارت کارو امور اجتماعی ) ، جذب نیرو و افزایش مقدار فروش ( کرایه حمل محصولات به عهده شرکت ) اعلام شده و افزایش خالص سایر هزینه ها و درآمدهای عملیاتی عمدتا" مربوط به تسعیر ارز تعهدات ارزی و افزایش هزینه مالی بودجه به دلیل افزایش پیش بینی حجم فروش (عمدتا" اعتباری ) است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ