کد خبر: ۷۷۵۱۶
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱/۲۲

روش ساده ذخیره گرفتن از تلگرام

روش ساده ذخیره گرفتن از تلگرام

در پی جدی‌شدن اختلال در پیام‌رسان تلگرام، کاربران می توانند با روش های ساده محتوای تلگرام خود را ذخیره و نگهداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، با توجه به رخدادهای روزهای اخیر و مواضع متعدد مسئولان، اختلال در تلگرام دیر یا زود رخ خواهد داد. از سوی دیگر یکی از اشکالات جدی تلگرام، عدم وجود قابلیت ذخیره گیری مستقیم از محتوای تولیدشده است. با جست‌وجو در فضای نت مشخص خواهد شد روش ها، اپلیکیشن ها و برنامه‌هایی برای این امر طراحی شده که اغلب آنها تخصصی یا مستلزم پرداخت هزینه است. از این گذشته، ناشناخته بودن گزینه های این برنامه‌ها و نیز انبوه اطلاعاتی که در آینده مورد نیاز کاربر نیست، یکی دیگر از معایب این روش ها است.

تلگرام بخش های محدودی از محتوای تولیدشده در هر چت شخصی، گروه، یا کانال را بارگذاری می‌کند. برای ذخیره گیری ابتدا در هر چت شخصی، گروه، یا کانالی که مایل به نگهداری محتوای آن هستید، با اسکرول به اولین پیام مخاطب بروید تا تمامی پیام های وی در طول زمان های گذشته بارگذاری شود.

1. گرفتن بک‌آپ Word از محتوای تولیدشده

روی اولین محتوا راست‌کلیک کنید.گزینه Select all را انتخاب کنید.گزینه Copy را انتخاب کنید (با این کار متن های شما در این چت کپی خواهد شد).آن را هر جا مایلید (مثلاً در یک فایل Word) جانشانی کنید.فایل را ذخیره کنید.

2. فایل PDF

فایل Word علی‌رغم اینکه امکان استفاده از متن های نوشته‌شده را فراهم می‌کند، اما به‌تنهایی نقصان هایی دارد و مهمترین آنها این است که رویدادهای هر چت را به‌درستی نشان نمی‌دهد، مثلاً عکس ها را کپی نمی‌کند، زمانها را مشخص نمی‌کند، و نشان نمی‌دهد هر متن احیاناً در پاسخ به چه مطلبی گفته شده است.

برای تکمیل این خواسته‌ها، لازم است فایل ‌PDF آن چت را هم تهیه کنید. برای این امر لازم است مراحل زیر به‌ترتیب انجام شود. این مراحل احتمالاً بسته به سرعت اینترنت و سیستم شما  تا حدی زمان‌بر خواهد بود:

بر این اساس،نسخه وب تلگرام را روی رایانه‌تان نصب کنید.روی چت، کانال یا گروه مورد علاقه‌ کلیک کنید.از دستور ترکیبی (Ctrl+ P) استفاده کنید تا فایل برای پرینت آماده‌سازی شود.در آپشن های پنجره گشوده‌شده گزینه PDF را انتخاب کنید.مسیر ذخیره فایل را انتخاب کنید.فایل را ذخیره کنید.

3. سایر فایل ها

به‌دلیل حجم بسیار بالای مجموع فایل های غیرمتنی شامل تصاویر، فیلم ها، صوتها، اسناد و... بهتر است به ذخیره این فایل ها به‌صورت موردی مبادرت کنید. استفاده از نرم‌افزارها برای ذخیره گیری جامع و کامل (و غیرضروری) ممکن است بسیار زمان‌بر، هزینه‌بر و حتی غیرممکن باشد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ