کد خبر: ۷۷۶۷۸
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱/۳۰

رونمایی از سامانه سجام در فاینکس ۲۰۱۸+ مزایا

رونمایی از سامانه سجام در فاینکس ۲۰۱۸+ مزایا

شرکت سپرده گذاری مرکزی در راستای ارتقای خدمات الکترونیکی خود در بازار سرمایه، سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان را در یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مراسم افتتاحیه سامانه سجام توسط سپرده‌گذاری مرکزی با حضور شاپور محمدی رئیس سازمان بورس، حسن امیری عضو هیئت مدیره سازمان بورس و حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در سومین روز یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برگزار شد.

محمدی با بیان اینکه با سامانه سجام گامی در جهت برگزاری مجازی مجامع برداشته می‌شود،گفت: تنها با یکبار وارد کردن اطلاعات توسط فعالان، دیگر لزومی به وارد کردن اطلاعات در سایر شرکت ها و ارکان بازار سرمایه نظیر کارگزاری‌ها وجود نخواهد داشت.

بنابر این گزارش،سامانه سجام با شعار تنها یک بار ثبت شوید مسئولیت خودکار فرایند جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان بازار سرمایه را بر عهده خواهد داشت.خدمات سجام در دو حوزه خواهد بود که دریافت کنندگان خدمات شامل کلیه بورس ها و نهادهای مالی، بخش اول این فرایند را تشکیل می دهند. هر فردی به عنوان مشتری برای ورود به بازار سرمایه نیازمند دریافت کد سهامداری است که با مراجعه به یکی از دفاتر کارگزاری می تواند از طریق فرم های در اختیار اطلاعات هویتی را ارائه کند تا احراز هویت شود.

سامانه مذکور از دریافت مجدداین فرم ها در مراحل خرید و فروش،دریافت شناسه کاربری،معاملات برخط، دریافت سود اوراق و مراجعه به نهادهای مالی مختلف جلوگیری می کند.دومین گروه بهره مند از این سامانه ارائه کنندگان خدمات هستند، عملیات شناخت مشتری خدمتی است که سجام در اختیار این دسته ار ذینفعان قرار می دهد، به عبارتی نیاز نداشتن به آرشیو فرم ها و توسعه کمی و کیفی خدمات در فضای سایبری از مزایای این سامانه است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ