کد خبر: ۷۷۷۱۲
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۲/۱

تصمیم فوری کره شمالی برای تعلیق آزمایش های هسته ای و استقبال ترامپ

تصمیم فوری کره شمالی برای تعلیق آزمایش های هسته ای و استقبال ترامپ

کره شمالی اعلام کرد آزمایش های هسته ای را فوراً به حالت تعلیق درمی آورد و در تلاش برای دستیابی به رشد اقتصادی و برقراری صلح در شبه جزیره کره است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد پیونگ یانگ در تلاش برای دستیابی به رشد اقتصادی و برقراری صلح در شبه جزیره کره، آزمایش های هسته ای و موشکی را فوراً به حالت تعلیق در می آورد و یک مرکز آزمایش هسته ای در شمال را تعطیل می کند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با صدور بیانیه ای اعلام کرد پیونگ یانگ دیگر به اجرای آزمایشهای هسته ای یا آزمایشهای موشک بالستیک قاره پیما احتیاجی ندارد. چون روند تولید تسلیحات هسته ای را تکمیل کرده است.

منابع خبری از راه اندازی یک خط تلفنی مستقیم جهت تماس‌ های اضطراری میان سران کره شمالی و جنوبی قبل از دیدار تاریخی آنها در هفته آینده خبر دادند.

یک مقام ارشد در دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی روز جمعه در این خصوص اعلام کرد:این خط تماس اضطراری برقرار شده و برای اولین بار نیز به مدت ۴ دقیقه و ۱۹ ثانیه مورد استفاده قرار گرفته است. طبق برنامه ، مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی هفته آینده با کیم جونگ اون دیدار می کند.

همچنین دونالد ترامپ از تصمیم کره شمالی برای تعلیق آزمایش موشکی و هسته ای استقبال کرد. وی در پیامی توییتری به این تصمیم واکنش نشان داده و آن را گامی رو به جلو در آستانه دیدار سران آمریکا و کره شمالی در آینده نزدیک دانست.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ