کد خبر: ۷۷۷۹۳
۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۲/۳

آخرین توافق آمریکا و اروپا با پیش‌نویس ۴ سند برای اصلاح برجام و هشدار به ایران
آسوشیتدپرس و وال‌استریت‌ژورنال اعلام کردند:

آخرین توافق آمریکا و اروپا با پیش‌نویس ۴ سند برای اصلاح برجام و هشدار به ایران

در آخرین مذاکرات طرف های آمریکایی‌ و اروپایی‌، پیش‌نویس ۴ سند برای اصلاح برجام تهیه شده که با هشدارهایی به ایران همراه است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال جزئیاتی از همکاری‌های آمریکا و اروپا برای رسیدن به توافق احتمالی و اصلاح برجام را اعلام و گزارش داد مقام‌های آمریکایی و اروپایی در حال کار برای رسیدن به توافق سیاسی با هدف اصلاح توافق هسته‌ای برجام طبق خواسته ترامپ هستند که قرار است 12 ماه می (22 اردیبهشت) در این مورد تصمیم گیری کند.

انتظار می‌رود در هر گونه توافق احتمالی میان دو طرف، ایران از ساخت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما یا آزمایش آنها منع شده و بار دیگر بر دسترسی آژانس به سایت‌های ایران از جمله سایت‌های نظامی تأکید شود.

در این میان دیپلمات‌های دو طرف بر سر تاریخ انقضای برخی از محدودیت‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران دچار اختلاف هستند.

مقام‌های اروپایی متقدند این اختلاف را می‌توان با تعیین ملاک‌هایی برای برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و هشدار درباره هر گونه انحراف این برنامه به سمت مقاصد نظامی حل و فصل کرد. همچنین مقام‌های اروپایی علاقه‌ای به همراهی با ترامپ جهت بازگرداندن خودکار تحریم‌ها به بهانه انجام فعالیت‌های مجاز در برجام ندارند.

غیر از موضوع برنامه موشکی ایران، دیپلمات‌ها در حال بحث درباره فعالیت‌های منطقه‌ای ایران نیز هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیزاعلام کرد پیشرفت‌های محسوسی در زمینه بندهای زوال‌پذیر برجام حاصل شده و پیش‌نویس چهار سند که دیپلمات‌ها گمان می‌کنند در آنها به نگرانی‌های ترامپ پرداخته شده تهیه شده است.

در این چهار سند که شامل یک بیانیه کلی و سه متن فرعی بوده ، قرار است تصریح شود معاهدات بین‌المللی غیر از برجام از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای در سال‌های پس از انقضای برجام جلوگیری می‌کند.

در این سندها به علاوه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته شده فعالیت‌های نظارتی را تقویت کند و وعده داده شده در صورت حرکت ایران به سمت ساخت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما تحریم‌های شدیدی وضع می‌شود.  

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ