کد خبر: ۷۷۸۲۶
۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۲/۴

سیف عدم پرداخت دلار 4200 تومانی را تکذیب کرد/ امکان سیاستگذاری فوری و مداخله
در رونمایی از سامانه جدید ارزی بانک مرکزی:

سیف عدم پرداخت دلار 4200 تومانی را تکذیب کرد/ امکان سیاستگذاری فوری و مداخله

در جریان رونمایی از سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی موسوم به نیما، رئیس کل بانک مرکزی ضمن تکذیب عدم پرداخت دلار 4200 تومانی،گفت: با نیما امکان سیاستگذاری فوری و مداخلات برای حاکمیت فراهم می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، سامانه نیما دیروز با حضور اسحاق جهانگیری ، محمد شریعتمداری و ولی الله سیف در بانک مرکزی رونمایی شد. سیف در این مراسم با رد عدم پرداخت ارز به نرخ 4200 تومان گفت: از 22 فروردین تا سوم اردیبهشت ماه 9 هزار و 210 فقره تخصیص ارز انجام شده که ارزش آن معادل 2 میلیارد و 361 میلیون دلار بوده است.

وی حجم تخصیص ارز به یورو طی روزهای گذشته را 5 هزار و 250 فقره برشمرد که معادل دلاری آن یک میلیارد و 264میلیون دلار است.

این مقام مسئول تاکید کرد: اولویت اصلی ما این است که سامانه نیما به حرکت درآید و جریان تجارت خارجی کشور به جریان افتد.

سیف افزود: در آینده متناسب با شرایط درباره تخصیص ارز در سامانه تصمیم گیری می کنیم تا شرایط بهتری برای پوشش تقاضای ارزی فراهم شود.

وی اظهار داشت: چهار بازیگر اصلی شامل واردکنندگان کالا و خدمات به عنوان متقاضیان ارز، صادرکنندگان کالا و خدمات به عنوان عرضه کننده ارز، واسطه گران شامل بانک ها و صرافی ها که منابع را از سمت عرضه کنندگان به متقاضیان هدایت می کنند و در نهایت سیاستگذار ارزی حضور دارند که براساس پیش بینی منابع و مصارف، نرخ،‌ دامنه آزادی نرخ ها، اولویت ها و سقف مصارف را از طریق سامانه تحت کنترل قرار می دهد.

سیف گفت: راه اندازی سامانه این امکان را به بانک مرکزی می دهد که به صورت لحظه ای بازار ارز را رصد کند، بنابراین با این اقدام امکان سیاستگذاری فوری و مداخلات موثر برای حاکمیت فراهم می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ