کد خبر: ۷۹۰۳۲
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۲/۱۳

بانک مرکزی باید با کارشکنی بانک ها درمعاملات دلار برخورد کند
یک نماینده مجلس:

بانک مرکزی باید با کارشکنی بانک ها درمعاملات دلار برخورد کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد بانک مرکزی با کارشکنی بانک ها در زمینه خرید و فروش دلار برخورد کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،هادی قوامی با اشاره به کارشکنی های بانک ها در زمینه خرید و فروش ارز به بانک ملت گفت: طبق گفته رئیس جمهور، بانک ها باید ارز صادر کنندگان را 4200 تومان خریداری کنند اما این اتفاق نمی افتد و با قیمتی پایین تر خریداری می شود.بانک مرکزی در این زمینه باید قوی عمل کند و ساز و کاری برای خرید و فروش ارز در بانک ها تعریف کند.

وی با اشاره به یکی از بخش نامه های بانک مرکزی در خصوص سود سپرده ارزی، افزود: از سوی دیگر بانک مرکزی با بخش نامه ای نسبت به نرخ سود سپرده ارزی موسسات و بانک ها واکنش منفی نشان داده است، انتظار می رود که بانک مرکزی در این زمینه ها دخالت نکند و اجازه دهد اطمینان مردم به بانک ها حاصل شود.

قوامی تاکید کرد: هفته آینده مجلس نشستی با مسئولان اقتصادی و بانک مرکزی برگزاری می کند تا چنین موضوعاتی بررسی شود. اگر مردم به بانک ها اطمینان داشته باشند، دلارهای خود را در بانک ها سپرده گذاری می کنند اما پیام های این چنین بانک مرکزی عدم اطمینان و نا امنی مردم را رقم می زند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ