کد خبر: ۷۹۱۴۸
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۲/۱۷

پیش بینی مرکز آمار از جمعیت ایران در ۳۳ سال آینده

پیش بینی مرکز آمار از جمعیت ایران در ۳۳ سال آینده

مرکز آمار اعلام کرد: جمعیت ایران تا سال ۱۴۳۰ با محتمل ترین طرح به بیش از ۱۰۱ میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرکز آمار جمعیت ایران را در 4 طرح فرض باروری پیش بینی کرده که براساس آن، انتظار می‌رود جمعیت در سال 1430 در کمترین سطح به 95.3 میلیون نفر و در بیشترین سطح به حدود 112.5 میلیون نفر برسد.

با توجه به اهمیت بررسی تغییرات جمعیتی از نظر تعداد و ساختار جمعیت در سطوح مختلف جغرافیایی، مرکز آمار نسبت به پیش‌بینی جمعیت تا سال 1430 بر اساس آخرین نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 95 و نیز مطالعات و پژوهش‌های صورت گرفته پیرامون نتایج مذکور اقدام کرد که این گزارش پس از ارائه در بیست و یکمین جلسه کمیته آمارهای بخشی جمعیت، با حضور متخصصان، مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی نهایی شد.

برای انجام این پیش بینی از روش ترکیبی پیش‌بینی جمعیت که متداولترین روش پیش بینی جمعیت است، بهره گرفته است. بر این اساس از عوامل موثر بر تغییر و تحولات جمعیت یعنی باروری، مرگ و میر، مهاجرت و ترکیب سنی و جنسی جمعیت استفاده شده است.

به این ترتیب، جمعیت به روند افزایشی خود حداقل تا ۳۵ سال آینده ادامه داده و انتظار می رود در سال 1430 جمعیت ایران به حدود 1.3 برابر جمعیت سرشماری شده در سال 95 برسد. همچنین، متوسط رشد سالانه جمعیت در هر 4 طرح روندی کاهشی خواهد داشت و در دهه های آتی به رقم کمتر از یک درصد خواهد رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ