کد خبر: ۷۹۱۸۱
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۲/۱۸

کلیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم تصویب شد/ جزئیات بعدا
امروز در مجلس:

کلیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم تصویب شد/ جزئیات بعدا"

امروز کلیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم توسط نمایندگان تصویب و مقرر جزئیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی بعدا" بررسی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان جلسه امروز مجلس ، کلیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم با رای موافق 129 نماینده تصویب شد و طبق این لایحه، تناسبی بین پولشویی و مجازات‌ در داخل و خارج کشور ایجاد خواهد شد.

در این میان جزئیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی به فردا یا یکشنبه هفته آینده موکول شد. چرا که حسینعلی حاجی دلیگانی با استناد به ماده 148 آئین نامه داخلی مجلس اعلام کرد: تاریخ گزارش لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی 9 اردیبهشت بوده و طبق آئین نامه باید 18 یا 19 اردیبهشت بررسی می شد .

رئیس مجلس نیز این تذکر را وارد دانست و اعلام کرد بررسی جزئیات آن به فردا یا یکشنبه هفته آینده موکول شود.

بنابراین گزارش رفع ایرادات قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم درخصوص موضوعاتی همچون لزوم مشخص کردن دایره شمول جرائم تروریستی و لزوم تفکیک افراد یا سازمان های تروریستی شناخته شده، پیگرد جرائم علیه سازمان های بین المللی فاقد نمایندگی در ایران و فراهم شدن ساز و کار قانونی مناسب جهت توقیف اموال و ابزار ارتکاب تامین مالی تروریسم و ... از جمله دلایل اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم به شمار می آیند.

براساس این گزارش، همزمان با بیانیه 14 آبان سال گذشته کار گروه ویژه اقدام مالی موسوم به  Financial Action Task Force ، آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی در هیئت دولت تصویب شد. این آیین نامه به پیشنهاد مشترک قوه قضاییه، وزارت اقتصاد، وزارت دادگستری و وزارت اطلاعات و به استناد قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم (مصوب سال94) تصویب شده است.

 FATF با صدور بیانیه ای تاکید کرده بود فرصت ایران برای انجام برخی تعهدات رو به اتمام است و باید در مسیر اصلاح به سرعت حرکت کرده و برنامه اقدام را به طور کامل به ویژه در موارد مربوط به مبارزه با تامین مالی تروریسم اجرا کند.

همچنین FATF در آخرین جلسه رای به تمدید دوباره تعلیق اقدام‌های تنبیهی علیه ایران داد و اعلام کرد به ایران چهار ماه دیگر فرصت می دهد تا بر اساس خواسته‌های این کارگروه، ساختار مالی را برای مقابله با پولشویی و حمایت از گروه‌های تروریستی، اصلاح کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ