کد خبر: ۷۹۵۱۱
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۲/۲۹

راهی برای نظارت بر توزیع زیر پله‌ای قارچ پیش‌بینی نشده
یک مقام مسئول:

راهی برای نظارت بر توزیع زیر پله‌ای قارچ پیش‌بینی نشده

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ خوراکی گفت:بیشتر تولیدکنندگان قارچ مجوز تولید دارند و درکنار واحدهای مجاز تعدادی تولیدکننده قارچ زیر پله‌ای وجود دارد که به صورت فله و بدون نام و نشان توزیع می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صدیق پناه با تاکید بر اینکه بیشتر تولیدکنندگان قارچ مجوز تولید دارند به اقتصاد آنلاین گفت: در کنار واحدهای مجاز تعدادی تولیدکننده قارچ زیر پله‌ای وجود دارد که محصول خود را به صورت فله و بدون نام و نشان و شماره بهره برداری توزیع می‌کنند.از سال گذشته انجمن اقدام به تهیه بارکد و برچسب با نشان انجمن کرده است تا در صورت موافقت وزارت جهاد کشاورزی بر روی بسته‌های قارچ که سلامت آن‌ها کنترل شده است، درج شود.

وی افزود:بیش از 6 ماه است تقاضا برای تشکیل جلسه با مدیران وزارت جهاد کشاورزی برای نهایی کردن برچسب سلامت و بارکد داده‌ایم و همچنان منتظر پاسخ مسئولان برای تشکیل جلسه هستم تا گروه بازرسی انجمن نسبت به این موضوع به صورت جدی و قانونی ورود پیدا کنند.در ابتدا دریافت برچسب و بارکد برای واحدهای تولید قارچ تشویقی و سپس اجباری خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد:تقاضا برای دریافت استعلام از انجمن در هنگام صدور مجوز برای واحدهای تولید قارچ نیز از اقدامات دیگر این انجمن برای تامین سلامت تولیدات است.

صدیق پناه افزود:قارچ خوراکی استانداردسازی شده پایه اصلی توسعه صادرات است و بدون توجه به تولید سالم و استاندارد نمی‌توان به توسعه صادرات و کسب اعتبار در خارج از مرزها رسید.

وی گفت:امیدوارم در 6 ماهه اول سال جاری موانع صدور برچسب و بارکد با همکاری وزارت جهاد کشاورزی برطرف شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ