کد خبر: ۷۹۵۲۶
۹:۵ - ۱۳۹۷/۲/۳۰

بساط کنکور تا سال ۹۹ جمع می‌شود
دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش:

بساط کنکور تا سال ۹۹ جمع می‌شود

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش از حذف کنکور تا سال ۹۹ خبر داد و گفت: امید می رود موضوع حذف کنکور با همکاری وزارت علوم و مجلس حل شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مهدی نویدادهم از حذف کنکور تا سال 99 خبر داد و در برنامه تلویزیونی پرسشگر گفت: طبق قانون، کنکور تا سال ۹۹ باید حذف شود. ایراداتی به آزمون‌های آموزش‌وپرورش و استانداردنبودن آن وارد می‌کنند اما از نظر ما آزمون‌های آموزش‌وپرورش معتبرند. مشکل دیگر این است که قرار بود سازمان سنجش یک سازمان مستقل باشد و منافع هر دو طرف را تأمین کند در صورتی که سازمان سنجش زیر نظر وزارت علوم و بیشتر نگران پذیرش دانشگاه‌هاست.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه آموزش‌وپرورش لزوما مقدمه دانشگاه نیست، گفت: آماده‌کردن دانش‌آموزان برای ورود به عرصه کار و دانشگاه ازجمله اهداف نظام آموزش‌وپرورش است. دراین‌میان ورود به آموزش عالی و سایه کنکور فعالیت‌های آموزشی را تحت‌تأثیر قرار داده و مافیای کنکور معادلات را به‌هم ریخته است. این در حالی است که دانش‌آموزان باید مهارت‌های زندگی را کسب کرده و برای ورود به زندگی نیز آماده شوند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه برای رسیدن به هدف غایی حیات طیبه که در سند تحول مورد تأکید قرار گرفته، اقدامات خوبی از سال گذشته کلید خورد و مقدمات حذف آزمون‌های آسیب‌زا در دوره ابتدایی فراهم شد،افزود: امید است موضوع حذف کنکور با همکاری وزارت علوم و مجلس حل شود. انتظار می‌رود در مجلس الزامات قانونی فراهم کنند به‌گونه‌ای که نتوان این قانون را تفسیر کرد. قانون حذف کنکور دومرتبه تصویب شده اما هر بار با ادله‌ای به اجرا درنیامده است.

نویدادهم ادامه داد: از نظر ما بساط برگزاری آزمون‌ها در دوره ابتدایی جمع شده و دیگر آزمون‌هایی به شکل قبل نداریم. البته در دوره‌های متوسطه اول و دوم نیز پیگیر حذف آزمون‌ها هستیم. همان‌طور که پیش از این هم اعلام شده، سال جاری آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه در پایه هفتم، به صورت چهارجوابی که موجب اضطراب می‌شد، برگزار نمی‌شود. اگر هم آزمونی برای جذب باشد برای سنجش استعدادهاست و اکنون کارشناسان در حال کار  روی آن هستند که امید می‌رود سریع‌تر به سرانجام برسد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» دانش اموز | ساعت ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
3
1
پاسخ
ببخشید یعنی چی الان کنکور واقعا حذف شد برای ۹۹؟
» معصومه | ساعت ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
8
4
پاسخ
امیدوارم امیدوارم این اتفاق بیفته و مسئولین پا پس نکشن ...
کمک خیلی خیلی خیلی بزرگی به نظام اموزشی میشه
» فاطمه مالداری | ساعت ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
6
4
پاسخ
کنکور حذف نکنین
» یک دانش آموخته | ساعت ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۵/۲۵
1
0
پاسخ
واقعا حذف کنکور به نفع جامعه است و امیدوارم99کنکوری نباشه فشار روانی و خانوادگی جوونا کم بشه
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ