کد خبر: ۷۹۶۳۳
۰:۰ - ۱۳۹۷/۳/۲

علت توقف نماد زیر مجموعه اصلی تبرک و پیش بینی EPS
در گفت و گوی بورس پرس با مدیر مالی اعلام شد:

علت توقف نماد زیر مجموعه اصلی تبرک و پیش بینی EPS

مدیرمالی هلدینگ تبرک با ارائه توضیح در خصوص تغییر با اهمیت در عملکرد شرکت شهداب ناب خراسان در سال ۹۶ که منجر به بسته شدن یک روزه نماد شد، از انعکاس پیش بینی EPS سال جاری در گزارش تفسیری مدیریت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نماد شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان که  زیرمجموعه اصلی هلدینگ غذایی تبرک بشمار می رود به دلیل تغییر با اهمیت در عملکرد واقعی سال 96 نسبت به آخرین پیش بینی اعلامی ، متوقف شد.

رضا اسدی در خصوص این تغییر با اهمیت "غشهداب" و توقف نماد به بورس پرس گفت: پیش بینی سود و زیان شهداب در سال 95 برای سال 96 دو تعدیل مثبت داشت و با خرید شرکت بهاران گلبهار EPS از 257 ریال در مقطعی به 365 ریال به ازای هر سهم تعدیل شد و پس از ان در بررسی اطلاعات 6 ماهه تعدیل دوم به مبلغ 420 ریال اعلام شد.

وی با بیان اینکه تعدیل دوم (420 ریال) در ان دوره از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران رسید، افزود: در بررسی 9 ماهه، EPS اعلامی که طی افشای اطلاعات با اهمیت در بهمن سال گذشته ارائه شد، به 412 ریال تعدیل پیدا کرد و با توجه به عملکرد واقعی که در حال حاضر توسط حسابرس مورد بررسی قرار گرفته، از پیش بینی سود تلفیقی هر سهم به ازای سرمایه قبلی (75 میلیارد تومان) ، 439 ریال و سود اصلی هر سهم 435 ریال محقق شد.

این مقام مسئول ادامه داد: 439 ریال سود تلفیقی هر سهم در کدال تبدیل به سرمایه جدید شده چراکه هنوز افزایش سرمایه 39 درصدی ثبت نشده و نمی توان سرمایه جدید را تا زمانی که ثبت شود لحاظ کرد ولی در سامانه tsetmc شرکت بورس،سرمایه جدید لحاظ و EPS، 314 ریال طبق صورتهای مالی روی کدال اعلام شده که معادل 435 ریال است. به عبارتی دیگر اگر 435 ریال را در سرمایه قبلی ضرب و عدد حاصله به سرمایه جدید تقسیم شود، 314 ریال به دست می آید.

اسدی با اشاره به اینکه قبل از این، دید بازار بر این بود که P/E شهداب متناسب با صنعت های مشابه است، گفت: اطلاعاتی که در سامانه tsetmc شرکت بورس لحاظ شده به دلیل بحث TTM و حذف EPS ، اطلاعات سود حسابرسی شده سال 95 شرکت است. درحال حاضر سود محقق شده سال 96 شهداب در این محل نشسته و P/E آن با 5.7 مرتبه از هم صنف ها در صنعت خیلی پایین تر است در صورتی که میانگین صنعت حدود 8.5 مرتبه است.

وی از انعکاس اطلاعات EPS سال 97 در سامانه کدال از طریق گزارش تفسیری مدیریت به مبلغ 380 ریال به ازای هر سهم خبر داد و گفت: با یک محاسبه ساده به این باور می رسیم که P/E  شهداب در حال حاضر 4.75 است و 5.7 مربوط به اطلاعات قبلی است. در واقع تحلیل بازار برای خرید سهم به عملکرد آینده شرکت و نه به گذشته معطوف می شود. این باز خورد در بازار سبب توقف نماد شد که با افشای اطلاعات نماد بازگشایی شد.

اسدی در پاسخ به سوال دیگر بورس پرس مبنی بر اثر بسته بودن "غشهداب" بر تبرک گفت: با توجه به اینکه تبرک سهامدار 51 درصدی شهداب محسوب می شود، بسته بودن نماد اثری بر "غشهداب" ندارد اما بصورت غیر مستقیم بر تبرک موثر است.

بنابراین گزارش،"غشهداب" در دوره 12 ماهه منتهی به اسفند 96 (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم 314 ریال( با احتساب افزایش سرمایه) سود محقق کرده، همچنین افزایش سرمایه 39 درصدی در این دوره مالی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی درجریان ثبت است که با لحاظ سرمایه جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل در سود هر سهم 40 درصد رشد داشته است.این شرکت 104 میلیارد تومانی براساس عملکرد 12 ماهه توانسته آخرین پیش بینی سال مالی گذشته  را 104 درصد پوشش دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ