کد خبر: ۸۰۷۴۶
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۳/۵

بازار قاچاق با دلار 6 هزار تومانی پابرجا است/ لزوم دو نرخی شدن ارز
نماینده مجلس :

بازار قاچاق با دلار 6 هزار تومانی پابرجا است/ لزوم دو نرخی شدن ارز

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر تامین دلار نیازمندان واقعی با قیمت غیر منطقی ۶ هزار تومانی گفت: دولت اگر زیر بار بازار متشکله نرود باید دو نرخ دولتی و نرخ بازار را به رسمیت بشناسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن حسینی شاهرودی با اشاره به افزایش نرخ رسمی دلار در روزهای اخیر به خانه ملت گفت: معاملات در بازار آزاد که از منظر دولت قاچاق محسوب می شود همچنان جاری و ساری است و بسیاری از متقاضیان برای تهیه ارز درگیر بازار قاچاق ارز هستند و نیاز را با دلار 6 هزار تومانی که قیمتی منطقی نیست، تامین می کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت در طول دو ماه گذشته نتوانسته نرخ دلار را ثابت نگه دارد،افزود: بارها گفته ایم نرخ ارز را نمی توان دستوری مدیریت کرد و تا بازار متشکله پولی و ارزی ایجاد نشود، نمی توان مدیریت باراز ارز را در دست گرفت. دولت اگر زیر بار بازار متشکله نرود باید یک نرخ دولتی و یک نرخ بازار را به رسمیت بشناسد تا بتواند تعادل در بازار ارز و عرضه و تقاضا ایجاد کند.

حسینی شاهرودی با اشاره به مقاومت دولت برای ایجاد بازار متشکله گفت: دولت نگران است نتواند بازار را مدیریت کند، از سوی دیگر ساختار بانک مرکزی به نحوی نیست که سازو کار نوین ارزی و پولی را پایه گذاری کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ