کد خبر: ۸۰۸۳۲
۰:۰ - ۱۳۹۷/۳/۸

ضرر ۴ شرکت بورسی از افزایش ۴۲ درصدی خوراک
دبیر انجمن پالایشگاه های روغن سازی مطرح کرد:

ضرر ۴ شرکت بورسی از افزایش ۴۲ درصدی خوراک

دبیر انجمن پالایشگاه های روغن سازی از افزایش ۴۲ درصدی ­نرخ خوراک روغن موتور از ابتدای سال خبر داد و گفت: بلاتکلیفی ۴ شرکت بزرگ بورسی تولیدکننده درخصوص عدم افزایش قیمت محصول نهایی باعث ضرردهی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا خلیلی با بیان اینکه شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی از ابتدای سال جاری حدود 42 درصد نرخ خوراک شرکت های تولیدکننده روانکارهای صنعتی را افزایش داده،گفت: تاکنون هیچ مجوزی برای افزایش قیمت محصول این شرکت ها صادرنشده و این مسئله تولیدکنندگان و بازار را در یک بلاتکلیفی قرارداده است.

وی افزود: درحال حاضر بسیاری از مشتریان تصور می کنند، روغن در بازار به زودی گران خواهد شد و همین مسئله ممکن است برخی را به احتکار این محصول تشویق کند که درنهایت دود آن به چشم مصرف کنندگان نهایی خواهد رفت.قیمت خوراک این شرکت ها بخش زیادی از قیمت تمام محصول را تشکیل می دهد،درشرایط فعلی و با توجه به حاشیه سود اندک تولیدکنندگان روغن،روند تولید هم با مشکل مواجه و باعث شده ظرفیت تولید کاهش یابد که این مسئله نیز در نهایت باعث ایجاد بازارسیاه و بوجودآمدن قیمت های نامتعارف دربازار خواهد شد.

این مقام صنفی با بیان اینکه انجمن پالایشگاه های روغن سازی تعامل خوبی با سازمان حمایت و وزارت صنعت داشته و دارند گفت: با وجود آنکه از سال 96 تاکنون قیمت خوراک شرکت های تولیدکننده روغن های صنعتی دو برابر شده اما از سال 93 تاکنون هیچ افزایش قیمتی درمحصول این شرکت ها صورت نگرفته با این حال شرکت های روغن سازی با وجود شرایط سخت، عرضه را با حداکثر ظرفیت دنبال کرده اند تا کمبود از این ناحیه در بازار احساس نشود.

خلیلی صنعت روغن سازی ایران را قطب تولید در خاومیانه دانست و افزود: افزایش قیمت خوراک دریافتی و نیز بلاتکلیفی در خصوص عدم افزایش قیمت محصول نهایی باعث شده تا بزرگترین شرکت های تولید کننده روانکارها دچار ضرردهی شوند و بدتر ازآن اینکه 4 شرکت اصلی از شرکت های بزرگ بورسی هستند و تلاطم درآنها می تواند بازار سرمایه را نیز دچار خلل کند.

وی بابیان اینکه این دست اقدامات باعث فراهم ساختن زمینه برای حضور شرکت های خارجی خواهد شد،گفت: باتوجه به عدم نظارت بر قیمت گذاری روغن های خارجی و حاشیه سود بیشتری که این محصولات برای کانال توزیع دارد، ممکن است مشکلات بوجودآمده برای تولیدکنندگان داخلی، بازار این کالا را در اختیار برندهای خارجی و محصولات تقلبی قراردهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ