کد خبر: ۸۰۸۷۵
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۳/۸

حذف تشریفات عرضه سهام در فرابورس + ارزش شستا در بازار سرمایه
مدیران عامل فرابورس و شستا خبر دادند:

حذف تشریفات عرضه سهام در فرابورس + ارزش شستا در بازار سرمایه

مدیرعامل فرابورس با اشاره به راه اندازی سامانه مذاکره ادغام و تملیک از حذف تشریفات فرآیند عرضه سهام در فرابورس و مدیرعامل شستا نیز با اعلام محل بکارگیری درآمد حاصل از فروش ۹۵ بنگاه، از ارزش ۷ تا ۱۰ درصدی شستا در بازار سرمایه خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سنا،امیر هامونی در خصوص سامانه مذاکره ادغام و تملیک که به تازگی در بازار سوم فرابورس راه‌اندازی شده،گفت: سامانه مذاکره ادغام و تملیک،تشریفات اداری ندارد و به ارتقای شفافیت کمک خواهد کرد. طبق دستور وزیر اقتصاد قصد داریم با استفاده از این سامانه تشریفات فرآیند عرضه سهام در فرابورس را حذف کنیم.

وی افزود: در این سامانه اهلیت خریداران بسیار مهم و حیاتی است و خریدارانی که سابقه محکومیت مالی و فساد اقتصادی یا بدهی معوق دارند، اجازه ورود به شرکت ها را نخواهند یافت.بنیاد تعاون ناجا ۲۱ شرکت را وارد این سامانه کرده و تاکنون ۵ شرکت آن وارد قرارداد شده اند.

هامونی در خصوص بازار سوم فرابورس که بستر سامانه مذاکره ادغام و تملیک است،گفت: دراین بازار عرضه های عمده و یکجای شرکت ها صورت می گیرد و سهامداران خرد در آن حضور ندارند لذا خریداران از مشاوره های حقوقی، مالی و اقتصادی بهره مند خواهند شد.قرار است سامانه مذاکره ادغام و تملیک به نحوی توسعه یابد که در نهایت تحت عنوان یک تابلوی مستقل عمل کند.

محل بکارگیری درآمد حاصل از فروش بنگاه های تامین اجتماعی

مرتضی لطفی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز که اطلاعات 38 شرکت زیرمجموعه را برای واگذاری سهام روی این سامانه قرار داده،گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته قصد داریم از حدود ۹۵ شرکت کم بازده ، زیان ده و کوچک مقیاس شستا در سال ۹۷ خارج شویم.

وی با بیان اینکه درآمد حاصل از فروش بنگاه های تامین اجتماعی در توسعه طرح های بزرگ به کار گرفته خواهد شد،افزود: تا سقف ۴۰ درصد به طرح های پتروشیمی و آزادراهی که توجیه اقتصادی دارند، ورود و در آن مشارکت خواهیم کرد.اراده شستا بر این است که به جای عرضه کاغذی از طریق فرابورس اقدام و اعتماد خریدار را بیش از گذشته جلب کند. درحال حاضر بین ۷ تا ۱۰ درصد ارزش بازار سرمایه در اختیار شستا است و برنامه ای هم برای عرضه های خارج از فرابورس ندارد.

بنابراین گزارش،تاکنون اطلاعات 64 شرکت اعم از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی نفت، بنیاد تعاون ناجا، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و بانک سپه برای واگذاری سهام روی سامانه مذاکره ادغام و تملیک قرار گرفته است.این سامانه به عنوان یک بازار مذاکره و بازاریابی میان خریداران عمده و فروشندگان سهام شرکت‌ها شرایطی را فراهم کرده تا توسط آن سازمان‌هایی از قبیل سازمان خصوصی‌سازی، بانک‌ها، موسسات و نهادهای عمومی، سازمان تامین اجتماعی و ... کل فهرست قابل واگذاری سهام شرکت‌های زیرمجموعه را با مشخصات در اختیار فرابورس قرار دهند تا پس از آنکه خریداران احتمالی آن‌ها مشخص شد امکان آگهی و در نهایت عرضه آن وجود داشته باشد و در کل فرایند واگذاری سهام شرکت‌ها از این طریق بیش از گذشته تسهیل شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ