کد خبر: ۸۰۸۹۰
۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۳/۹

زمان عرضه اولیه مجدد
بعد از لغو عرضه ۲۲ اسفند و با تصمیم بورس مشخص شد:

زمان عرضه اولیه مجدد "سپ" با تغییر شرایط / موتور واگذاری ها روشن شد

زمان مجدد عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش که اسفند لغو شده بود، مشخص شد تا این شرکت ۱۸۰ میلیارد تومانی با تغییر شرایط ، اولین سهم تازه وارد بازار در سال ۹۷ باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، 22 اسفند سال گذشته و بعد از برگزاری جلسه معارفه و ارایه اطلاعات ، قرار بود 10 درصد از سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در بورس انجام شود اما با وجود اعلام شرایط و آمادگی فعالان این عرضه به دلیل اصلاح گزارش ارزشگذاری و تصمیم مسئولان بورس لغو و به زمان نامعلوم دیگری موکول شد.

حال بعد از گذشت کمتر از سه ماه از آن زمان  و با ارایه توضیحات مدیرعامل درباره مصوبه هیات وزیران در خصوص رفع انحصار شرکت های PSP، بورس تهران زمان مجدد عرضه اولیه "سپ" را مشخص کرده تا این شرکت 180 میلیارد تومانی اولین سهم تازه وارد بازار در سال 97 باشد.

به این ترتیب یکشنبه آینده 13 خرداد، " سپ" با واگذاری 180 میلیون سهم رسما" وارد بورس می شود.

حداکثر سهام قابل خرید 5 هزار سهم تعیین شده که در دامنه 620 تا 650 تومان قابل سفارش است. در عرضه قبلی، حداکثر سهام قابل خرید 2 هزار سهم و با دامنه 7505 تا 7900 ریال بود.

بنابراین گزارش، این شرکت 180 میلیارد تومانی از بزرگترین شرکت های PSP است که با برخورداری از 1236 نیروی انسانی و 100 شعبه، نمایندگی و مرکز خدمات دارای مشتریانی چون بانک های سپه، رفاه ، صادرات، سامان، توسعه ، انصار و ملی بوده و با سهم 17درصدی تراکنش ها ، بعد از به پرداخت ملت در رتبه دوم قرار دارد. 

شرکت های به پرداخت ملت، آپ، تجارت الکتریک پارسیان و کارت اعتباری ایران کیش هم از رقبای اصلی آن بشمار می روند.

سال مالی پرداخت الکترونیک سامان کیش که از 82 تاسیس شده، 30 آذر بوده و در عملکرد 12 ماهه منتهی به آذر ، قادر به تحقق 818 ریال شده و اولین سود سال مالی آذر 97 را هم 1045 ریال پیش بینی کرده است.

در ترکیب سهامداری "سپ" ، بانک سامان با 27.8 درصد، بانک رفاه با 30 درصد و گروه توسعه مالی و اقتصادی سامان و بیمه سامان با 15.2 و 15 درصد، حضور دارند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ