کد خبر: ۸۲۰۸۴
۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۳/۲۰

افزایش ۵۰ درصدی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران
آنکتاد اعلام کرد:

افزایش ۵۰ درصدی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) اعلام کرد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال گذشته با ۵۰ درصد افزایش همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نفل از ایرنا، آنکتاد در گزارش سرمایه گذاری جهان 2018 با اعلام اینکه که عامل افزایش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران لغو تحریم های هسته ای است، گفت: به دنبال لغو تحریم ها در سال 2015 جذب سرمایه گذاری خارجی ایران در اکتشاف و تولید نفت و گاز افزایش یافت.

آنکتاد در این رابطه به سرمایه گذاری مشترک شرکت های توتال فرانسه، سی ان بی سی چین و شرکت ملی نفت ایران برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی، سرمایه گذاری مشترک 7 میلیارد دلاری شرکت های یونیت اینترنشنال ترکیه، زاروبژنفت روسیه و شرکت سرمایه گذاری هلدینگ الغدیر ایران برای توسعه 3 میدان نفت و گاز در ایران و سرمایه گذاری شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه در ساخت 7 نیروگاه برق در ایران اشاره کرد. با این حال، تصمیم ترامپ برای خروج از برجام چشم انداز این توافق ها را به خطر انداخته است.

بنابراین گزارش، افزایش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران در حالی اتفاق افتاد که اندازه این شاخص برای منطقه جنوب آسیا که ایران نیز در این منطقه قرار دارد، کاهش یافته است. آنکتاد دلیل این کاهش را افت سرمایه گذاری مستقیم خارجی در هند اعلام کرد.سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جنوب آسیا در سال 2017 با 4 درصد کاهش نسبت به سال پیش از آن به 52 میلیارددلار رسید. سرمایه گذاری مستقیم خارجی در هند از 44 میلیارد دلار در سال 2016 به 40 میلیارد دلار در سال 2017 کاهش یافته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ