کد خبر: ۸۳۳۱۶
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۳/۲۷

انتقال پول نفت ایران از بزرگترین بانک هند متوقف شد/ احتمال کاهش واردات

انتقال پول نفت ایران از بزرگترین بانک هند متوقف شد/ احتمال کاهش واردات

مدیر مالی یک شرکت گفت: بزرگترین بانک هند به پالایشگاه‌ها اعلام کرده از نوامبر نقل و انتقال پول نفت ایران را انجام نخواهد داد. بنابراین واردات نفت ایران ممکن است کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، ای کی شارما مدیر مالی شرکت ایندین اویل گفت: پس از آنکه استیت بانک به عنوان بزرگترین بانک هند به پالایشگاه‌ها اطلاع داد پس از ماه نوامبر دیگر نقل و انتقال پول نفت خریداری‌شده از ایران را انجام نخواهد داد، واردات نفت ایران ممکن است از اواخر ماه اوت کاهش یابد. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که ترامپ با خروج از توافق برجام طی 180 روز آینده تحریم‌های سختی را علیه ایران به‌اجرا خواهد گذاشت.

وی افزود: براساس مکانیزم فعلی، خرید نفت از ایران از پایان ماه اوت به بعد تحت تأثیر قرار خواهد گرفت مگر اینکه یک مسیر پرداخت جدید ایجاد شود.

هرچند دهلی‌نو در سال مالی 18ــ2017 به‌دلیل اختلاف با تهران بر سر امتیاز توسعه میدان گازی فرزاد ب، خرید نفت از این کشور را کاهش داده بود اما ایران همچنان سومین تأمین کننده بزرگ نفت هند به‌شمار می‌رود. ایران در سال مالی منتهی به مارس 2018، حدود 458 هزار بشکه در روز به هند نفت صادر کرد که حدود 0.1 بیش از 4.5 میلیون بشکه نفتی بود که این کشور خریداری کرده بود.

شرکت ایندین اویل قبلاً اعلام کرده بود برای جبران هرگونه کاهش خرید نفت از ایران به‌دلیل تحریم‌ها، به‌دنبال خرید نفت از عرضه کنندگان سنتی‌ که عمدتاً در خاورمیانه قرار دارند،خواهد بود.

پالایشگاه‌های هندی در حال حاضر از بانک اس‌بی‌آی و هانلدز بانک ایران و اروپا در آلمان برای خرید نفت به یورو استفاده می‌کنند.

به‌عقیده تحلیلگران، ایران ممکن است برای حفظ صادرات نفت به هند، مشوق‌های بیشتری به شرکت‌های هندی پیشنهاد دهد.

سری پاراوایکاراسو تحلیلگر مؤسسه اف‌جی‌ای گفت: هندی‌ها ممکن است به‌ازای پرداخت زودهنگام پول نفت به ایران به‌جای پرداخت 60روزه، از این کشور تخفیف بیشتری بخواهند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ