کد خبر: ۸۳۳۴۷
۰:۰ - ۱۳۹۷/۳/۲۸

تحریم های ایران عامل گرانی نفت است نه اوپک
پاسخ بلومبرگ به ترامپ:

تحریم های ایران عامل گرانی نفت است نه اوپک

بلومبرگ در پاسخ به ترامپ اعلام کرد: اوپک مقصر گرانی نفت نبوده بلکه تحریم های آمریکا علیه ایران عامل گرانی نفت در بازار جهانی شده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دونالد ترامپ در توئیتی اوپک را به افزایش قیمت نفت متهم و اعلام کرد قیمت نفت بسیار بالا بوده و باز هم اوپک در آن نقش دارد که خوب نیست.

بلومبرگ در واکنش به این موضوع اعلام کرد: همزمان با آماده شدن وزرای کشورهای عضو اوپک برای دیدار در وین در روزهای آتی هفته جاری،ترامپ بار دیگر یک حمله توئیتری دیگر را روانه آنها کرد. اما این تصمیم وی برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران است که عامل اصلی افزایش قیمت نفت است.

هیچ دلیلی وجود ندارد که اوپک باید حتماً به قدر تمایل ترامپ یا هر فرد دیگری نفت روانه بازار کند. این سازمان، برای مراقبت از منافع اعضا به وجود آمده است. برخی از آنها ممکن است که مماشات با ایالات متحده را یک منفعت ببینند اما برخی دیگر از اعضا اینطور فکر نمی‌کنند.

هراس از اینکه بازارهای جهانی قرار است نزدیکی‌های پایان سال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام ایران و احتمالاً 500 هزار بشکه از صادرات نفت خام ونزوئلا را از دست بدهند باعث شده قیمت نفت افزایش پیدا کند و این افزایش قیمت ها ربطی به اوپک ندارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ