کد خبر: ۸۴۶۲۱
۰:۰ - ۱۳۹۷/۴/۴

تکذیب ادغام شریک وفادار صنعت خودرو ایران با دو شرکت معروف دیگر

تکذیب ادغام شریک وفادار صنعت خودرو ایران با دو شرکت معروف دیگر

مدیرعامل رنو فرانسه با رد شایعات خرید سهام نیسان و میتسوبیشی از عدم ادغام این سه شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، کارلوس گوسن که در مجمع سالانه به سهامداران شرکت فرانسوی رنو اعلام کرده بود به رغم اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا، همچنان در ایران حضور خواهد داشت، ادغام با دو شرکت نیسان و میتسوبیشی را منتفی دانست و گفت : هر سه شریک در عین حفظ استقلال برای گسترش همکاری‌ها تلاش می‌کنند و هیچ ادغامی صورت نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: شایعات خرید سهام نیسان و میتسوبیشی از سوی رنو راه به جایی نخواهد برد.

بنابراین گزارش،رویترز در ماه مارس گزارش داد رنو و نیسان در پی گسترش همکاری‌ها هستند به‌طوری‌که دولت فرانسه به اعمال نفوذ بر رنو پایان داده و رنو هم از تاثیرگذاری بر سیاست‌های نیسان چشم‌پوشی کند. همکاری این سه خودروساز در فعالیت‌های تحقیق ‌و ‌توسعه، تامین و تولید نزدیک به ۲۰ سال ادامه داشته و رنو، نیسان و میتسوبیشی را به پرفروش‌ترین تولیدکننده خودروهای سواری تبدیل کرده است.

مدیرعامل رنو حدود 10 روز پیش گفته بود: به رغم  اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا در مرداد ماه و با وجود اجبار احتمالی در کاهش تولید، همچنان در ایران حضور خواهد داشت.

وی با اشاره به ادامه شراکت و حفظ قرارداد 780 میلیون دلاری با ایدرو ، هدف از این تصمیم را حفظ برتری نسبت به دیگر رقبا هنگام بازگشایی مجدد بازار دانسته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ