کد خبر: ۸۴۷۱۳
۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۴/۶

احتمال عدم بازگشایی امروز
بورس پرس خبر می دهد:

احتمال عدم بازگشایی امروز "های وب" و منتفی شدن بازخرید سهام

هر چند عضو شورای عالی بورس و رئیس سازمان از بازگشایی امروز نماد "های وب" با شرایط خاص و امکان باز خریدسهام خبر داده اند اما آخرین پیگیری ها نشان می دهد این برنامه ممکن است امروز رخ نداده و کلا" منتفی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین عبده تبریزی و شاپور محمدی عضو شورای عالی بورس و رئیس سازمان بورس از بازگشایی امروز نماد "های وب" با شرایط خاص و امکان باز خرید سهام این شرکت در پایان ساعت معاملات خبر دادنده اما آخرین پیگیری ها نشان می دهد این برنامه ممکن است امروز رخ نداده و یا کلا" منتفی شود .

بررسی های بورس پرس از مقامات مسئول حکایت از آن دارد که هر چند شورای عالی بورس رای به بازگشایی کوتاه مدت نماد و امکان بازخرید سهام داده ، اما باید اولا" فرایند قانونی طی و دوما" موافقت شرکت دریافت شود. در غیر این صورت مصوبه شورای عالی بورس عملی و اجرایی نخواهد شد.

بنابراین طبق آخرین پیگیری ها، مقرر شده سازمان بورس امروز اقدام به ارسال مصوبه شورای عالی بورس و درخواست تصمیم گیری در مورد باز خرید سهام از سوی شرکت و سهامدار عمده کند تا بعد از دریافت موافقت ، بورس تهران هم زمینه بازارگردانی سهام "های وب" را فراهم کند که با توجه به این فرایند و نامه نگاری ها و اعلام نظر و شفاف سازی سازمان ، به احتمال بسیار بازگشایی نماد و بازارگردانی در روز جاری انجام نخواهد شد.

اما نکته مهمتر از طی فرایند قانونی، موضوع موافقت شرکت داده عصر نوین و سهامدار عمده آن یعنی ایمان میری است که باید دید در نهایت با چه تصمیمی همراه خواهد شد.

در این میان بررسی ها نشان می دهد در جلسه سه ساعته شب گذشته ، مدیران "های وب" موافق بازخرید سهام نبوده و معتقدند این شرکت ابهامی ندارد تا مشمول این رویه و بازارگردانی شود. اگر هم تخلفی صورت گرفته باید در مراجع قانونی بررسی و رای آن صادر و سپس سهام بازارگردانی و باز خرید شود.

با این اوصاف به نظر می رسد امکان بازگشایی نماد "های وب" با شرایط خاص و بازخرید سهام آن در روزجاری بعید باشد و باید منتظر شفاف سازی سازمان بورس و همچنین اعلام نظر رسمی شرکت در این مورد بود که فعلا" منتفی بوده اما با توجه به اصل عدم قطعیت ، ممکن با تغییراتی همراه باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ