کد خبر: ۸۷۱۶۷
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۴/۲۰

سیگنال مثبت بازار ثانویه بر بازار ارز و احتمال کاهش بیشتر
یک مقام مسئول مطرح کرد:

سیگنال مثبت بازار ثانویه بر بازار ارز و احتمال کاهش بیشتر

نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با اعلام کاهش دو روز اخیر قیمت ارز گفت: این روند کاهش به دلیل سیگنال مثبتی است که بازار ثانویه ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسین سلیمی درباره بازار ثانویه ارز به خبرگزاری میزان گفت: ایجاد بازار ثانویه راهکاری است برای افرادی که ارز حاصل از صادرات را بر اساس نرخ عرضه و تقاضا به فروش برسانند. این راهکار خوبی است البته باید منتظر عملکرد بازار ثانویه ماند تا متوجه میزان بازدهی آن شویم.

وی درباره تاثیر بازار ثانویه گفت: در حال حاضر صادرکنندگان ارز در اختیار دارند که برای فروش با قیمت 4200 عرضه نمی‌کردند، اما با سازوکار جدید ارز‌ها را عرضه می‌کنند بنابراین بر روی بازار آزاد تاثیر خواهد گذاشت.

این مقام مسئول در پاسخ به این سئوال که آیا اثر گذاری این بازار دائمی خواهد بود یا خیر افزود: این موضوع بستگی به روند رشد صادراتی غیرنفتی دارد و اگر روند صادراتی به همین روند باشد اثرگذاری ادامه دار خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی 2 روز گذشته شاهد کاهش قیمت ارز در بازار آزاد هستیم، ادامه داد: این روند کاهشی به دلیل سیگنال مثبتی است که بازار ثانویه ایجاد کرده و اگر بخش خصوصی ارز در این بازار عرضه کند، شاهد کاهش بیشتر قیمت ارز در بازار خواهیم بود.روز گذشته نخستین معامله با رقم 7500 تومان صورت گرفت البته روز‌های اول را نمی‌توان مبنا قرار داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ