کد خبر: ۸۷۲۳۹
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۴/۲۳

پرجمعیت ترین شرکت بازار سهام ایران در مورد سود ۹۶ توضیح داد

پرجمعیت ترین شرکت بازار سهام ایران در مورد سود ۹۶ توضیح داد

موسسه اعتباری کوثر مرکزی که پرجمعیت ترین شرکت بازار سهام ایران بشمار می رود ، درباره پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۶ توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، موسسه اعتباری کوثر مرکزی با برخورداری از حدود 482 هزار سهامدار پرجمعیت ترین شرکت بازار سهام ایران بشمار می رود و از 17 تیر با توقف نماد و سپس با تعلیق تا دوم مرداد روبرو شده ، درباره پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 توضیح داد.

این شرکت که با سرمایه 600 میلیارد تومانی در فرابورس حضور دارد ، در عملکرد 12 ماهه سال گذشته قادر به تحقق 146 ریال سود شده است.

"وکوثر" در این باره توضیح داده است: نظر به عدم افزایش منابع بانک و محدودیت های تعیین شده درخصوص خروج از بنگاه داری و عدم وجود امکان نرخ گذاری تسهیلات متناسب با بهای تمام شده منابع عملاً دستیابی به سود پیش بینی شده برای عملکرد منتهی به 29 اسفند 96 امکانپذیر نگردید لذا سود مذکور به مبلغ اعلامی کاهش یافته است.

1-مانده مطالبات از دولت ناشی از حساب های دریافتنی مربوط به فروش برق نیروگاه های تملیکی به شرکت مدیریت شبکه برق می باشد رقم عمده مبلغ مذکور، مربوط به سنوات گذشته می باشد که در اطلاعات 9 ماهه در سرفصل تسهیلات اعطایی و مطالبات از دولت طبقه بندی گردید. در پایان سال نظر به الزام طبقه بندی در سرفصل مجزا در سرفصل مطالبات از دولت طبقه بندی گردیده است.

2- نظر به اینکه هزینه مالی در بانک ها ناشی از سپرده پذیری از سایر بانکها می باشد مطابق آخرین استانداردهای گزارشگری IFRS بابت مبالغ سپرده گذاری بانکها در سرفصل سپرده های دریافتی طبقه بندی و متقابلاً هزینه مربوط در سرفصل سود پرداختی شناسایی گردیده است.

3-کاهش هزینه مطالبات مشکوک الوصول عمدتا از بابت برگشت قسمتی از ذخیره مطالبات مشکوک الوصول در محاسبات پایان سال بوده است.

4- نظر به وجود درآمدهای معاف از مالیات درصورت سود و زیان هیچ گونه مالیاتی برای سال 96 محاسبه نگردیده است.

5- افزایش عمده در سرفصل سایر درآمدها و هزینه ها ناشی از افزایش سود حاصل از فروش دارایی های ثابت در سه ماهه چهارم می باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ