کد خبر: ۸۷۲۵۸
۰:۶ - ۱۳۹۷/۴/۲۴

۳ اقدام وزارت بهداشت برای مقابله شرکت‌های دارویی متخلف
سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

۳ اقدام وزارت بهداشت برای مقابله شرکت‌های دارویی متخلف

سخنگوی وزارت بهداشت نحوه برخورد با شرکت‌های دارویی و تجهیزاتی را که ارز دولتی می‌گیرند اما اقلام‌ را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب می‌فروشند، تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا،ایرج حریرچی درباره تأثیر نوسانات قیمت ارز بر قیمت دارو و تجهیزات پزشکی گفت: طبق سیاست‌گذاری دولت نوسانات قیمت ارز هیچ تأثیری در حوزه دارو ندارد، غیر از همان افزایش قیمت سالانه که کمتر از تورم و 9 درصد بوده است.در‌حال‌حاضر هیچ شرکت دارویی نیست که بگوید ارز دولتی می‌خواهم و دلار 4200 تومانی به وی تخصیص داده نشود. از طرفی قیمت‌ها را رسما اعلام کرده‌ایم اما متأسفانه برخی افراد و شرکت‌های وارداتی به صورت استثنا از آن استفاده می‌کنند اما اقلام‌ را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب می‌فروشند که این اقدام تخلف است.

وی با بیان اینکه در گذشته دو‌سوم تجهیزات پزشکی با ارز آزاد تأمین می‌شد،افزود: برای همه تجهیزات پزشکی ارز می‌دهیم و  دولت اعلام کرده جزء گروه اول هستیم و از 18.5 میلیارد دلار هزینه‌های ضروری، 3.5 میلیارد دلار به این حوزه اختصاص داده شده و به‌تدریج پرداخت می‌شود. بنابراین مردم نباید در این زمینه مشکلی داشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: با کسانی که می‌خواهند با دلار 4200 تومانی جنسی بخرند و با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب بفروشند، برخوردهای لازم را انجام می‌دهیم که شامل چند قسمت است.  اول محرومیت از ارز، دوم لغو مجوز واردات و سوم انجام واردات از سوی شرکت‌های دیگر. سازمان تعزیرات حکومتی هم احکام لازم را برای متخلفان صادر خواهد کرد.

حریرچی درباره تأمین‌نشدن تجهیزات و ملزومات پزشکی لازم برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها گفت: این اقدام تخلفی آشکار است. تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز بیماران بستری در کلیه بیمارستان‌ها اعم از دولتی، خصوصی، خیریه و... را باید بیمارستان برای بیمار تأمین کند و صورت‌حساب صادر شود. هر گونه دریافتی به غیر از صورت‌حساب رسمی بیمارستان و صندوق بیمارستان تخلف است و مردم می‌توانند این تخلفات را هم با سامانه 190 در میان بگذارند. علاوه‌بر‌این روزانه سه گروه از مأموران در مراکز به عنوان بیمار حاضر می‌شوند. 

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ