کد خبر: ۸۷۳۱۹
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۴/۲۵

پالایشگاه های ژاپن واردات نفت ایران را متوقف می‌کنند
از ماه آینده :

پالایشگاه های ژاپن واردات نفت ایران را متوقف می‌کنند

پالایشگاه های ژاپن از ماه آینده بارگیری محموله های نفتی از ایران را متوقف خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از پایگاه خبری پلاتس، درحالی که واشنگتن همچنان سیگنال های ضد و نقیضی در مورد امکان معافیت مشتریان نفتی ایران از تحریم ها ارسال می کند، پالایشگاه های ژاپنی احتمالا در ماه اگوست بارگیری محموله های نفتی از ایران را متوقف خواهند کرد و در نتیجه خرید نفت ژاپن از ایران در ماه بعدی به حداقل خواهد رسید.

تعدادی از پالایشگاه های ژاپنی که به صورت معمول از ایران نفت وارد می کنند، برنامه ای برای بارگیری نفت از ایران در ماه اگوست ندارند که به این معنا است ژاپن احتمالا در این ماه تنها چند تک محموله نفتی که در ماه جولای بارگیری شدند را از ایران تحویل خواهد گرفت.

در حال حاضر دو سوپرتانکر حامل نفت ایران که اوایل ماه جولای بارگیری شده اند در راه بنادر ژاپن هستند و قرار است اواخر ماه جولای به مقصد برسند. اما یکی از این سوپرتانکرها ممکن است در ماه اگوست بار را تخلیه کند.

واردات نفت ژاپن از ایران به این دلیل در حال کاهش است که چند شرکت کشتیرانی ژاپنی به دلیل تحریم های دولت آمریکا تصمیم گرفتند هیچ محموله نفتی از ایران در ماه اگوست یا پس از آن بارگیری نکنند.

یک خریداری ژاپنی نفت ایران در این باره گفت: در مورد خرید نفت از ایران موضع بی طرفی داریم، اگر شرکت های کشتیرانی نفت ایران را بارگیری نکنند ما هم از این کشور واردات نخواهیم داشت.

مقامات ارشد دولت آمریکا طی هفته های اخیر، اظهارات متناقصی را در مورد امکان معاف شدن مشتریان ایران از تحریم های نفتی علیه این کشور به زبان راندند.

منابع مطلع همچنین گفتند شرکت های کشتیرانی ژاپنی پس از شنیدن سخنان هفته گذشته مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر بررسی درخواست های معافیت از تحریم های ایران، رویکرد های محتاطانه را تغییر دادند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ