کد خبر: ۸۷۵۲۰
۱۰:۲ - ۱۳۹۷/۴/۳۱

علت لغو مجمع سالانه بانکهای بزرگ مشخص شد/ احتمال بازگشایی سریع نمادها
در گفت وگوی بورس پرس با یک مقام مسئول :

علت لغو مجمع سالانه بانکهای بزرگ مشخص شد/ احتمال بازگشایی سریع نمادها

یک مقام مسئول، علت لغو مجمع سالانه امروز بانک های بزرگی چون صادرات، تجارت ،ملت و... را اعلام کرد و از احتمال بازگشایی سریع نماد این گروه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق برنامه اعلامی ، قرار بود مجمع سالانه بانک های دارای سال مالی اسفند 96 مانند گروه ها در موعد مقرر و حداکثر تا امروز 31 تیر برگزار شود اما تاکنون 7 بانک صادرات ، تجارت، ملت ، پست بانک ، گردشگری، دی و مهر اقتصاد از لغو مجمع و برگزاری در زمان نامعلوم خبر داده اند.

براساس این گزارش، درحالی سهامداران این گروه با توجه به تجربه دو سال گذشته بانک ها در عدم برگزاری مجمع سالانه و توقف طولانی مدت نماد (که ناشی از تصمیم درست اما نابجا بانک مرکزی و اختلاف نظر با سازمان حسابرسی بود) ابراز نگرانی کرده اند که بررسی ها نشان از عمیق بودن اختلافات حکایت دارند.

در  این رابطه یک مقام مسئول با اشاره به آماده بودن برخی بانک ها مانند ملت برای مجمع سالانه و ارایه گزارش حسابرسی شده ، به بورس پرس گفت:  علت اصلی لغو مجامع بانک هایی چون صادرات، تجارت ، ملت و پست بانک ناشی از اختلاف نظر سازمان حسابرسی و بانک مرکزی و دولت درباره دو مورد مهم شناسایی سود از مطالبات دولت و تسعیر ارز است.

وی ادامه داد: این موضوع به مسئولان ارشد و مقامات سیاسی و اقتصادی گزارش شده اما با توجه به اهمیت دو موضوع کلان در صورت های مالی و سود و زیان بانک ها ، به نظر می رسد به این زودی اختلاف نظرها برطرف نشود و مجامع برخی بانک ها با تاخیر چند ماهه همراه شود.

به گفته وی با توجه به این موضوع ، انتظار می رود نماد بانک ها در اولین فرصت باز و مجمع سالانه بعد از حل اختلاف نظرها تشکیل شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ