کد خبر: ۸۹۹۰۳
۰:۰ - ۱۳۹۷/۵/۹

ورود 200 هزار میلیاردی به بورس و دلار 7400 تومانی محصولات سه صنعت مهم
یک تحلیلگر پیش بینی کرد:

ورود 200 هزار میلیاردی به بورس و دلار 7400 تومانی محصولات سه صنعت مهم

یک تحلیلگر با پیش بینی نرخ فروش محصولات صنایع پتروشیمی، فولادی و معدنی با دلار 7400 تومانی، از ورود بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس تهران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حافظ عزیزی از تحلیل گران کارگزاری اردیبهشت ایرانیان با اعلام رسیدن اخباری تأیید نشده ولی قابل اعتماد اعلام کرد: به زودی نرخ فروش محصولات صنایع پتروشیمی، فولادی، فلزی و معدنی در بورس کالا و غیر از آن، به نرخ بازار ثانویه ارز ( دلار 7400 تومانی) عرضه و فروخته خواهد شد و دلار یارانه ای 4400 تومانی فعلی پایدار و برقرار نخواهد بود.

موج سنگینی از تقاضا و هزاران میلیارد تومان پول و نقدینگی بسوی بورس تهران هجوم آورده بطوری که بررسی ها و مطالعات از ورود قریب الوقوع بیش از 200 هزار میلیارد تومان نقدینگی به فضای بورس تهران در آینده نزدیک نشان می دهد. از طرفی اشخاصی که پیش از این از رونق و رشد قیمت ها در بازار طلا و ارز و مسکن جا مانده بودند،اینک یورش به بورس تهران آورده اند تا با خریدن سهام دلاری(سهام شرکتهای صادراتی) از قافله عقب نمانند.

کارشناسان آگاه و حرفه ای بازار معتقدند با توجه به روند صعودی بازار بهتر است نسبت به نگهداری سهام صادرات محور و دلاری همچون نمادهای پتروشیمی، معدنی و فلزی، فولادی اهتمام کرده و از معاملات مکرر (در اصطلاح over trade )خوداری کنید زیرا اگرچه نمادهای مذکور در مسیر روند صعودی  و در برخورد با مقاومت های اولیه ممکن است موقتا متعادل و حتی قدری منفی شوند اما با شروع حرکت جدید یا شما را با هزینه معاملاتی جدید مواجه می کنند و یا از خرید مجدد آن باز می مانید.

در نمودار زیر با افت بی سابقه ارزش بازار(market cap) بورس تهران از 180 میلیارد دلار قبلی به 47.7 میلیارد دلار چند روز پیش توجه کنید، این افت شدید به دلیل افت و کاهش سودآوری بنگاه های اقتصادی در بازار نبوده بلکه به دلیل کاهش ارزش پول ملی رخ داده لذا علاوه بر مستعد بودن جهش سودآوری شرکت ها با نرخ فعلی ارز در بازار، حتی به منظور جبران ارزش جایگزینی شرکت ها هم که شده بزودی شاهد اصلاح و ترمیم این افت ارزش بی سابقه خواهیم بود و هستیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ