کد خبر: ۹۰۰۵۷
۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۵/۱۳

پیش بینی افزایش سرسام آور نقدینگی و انتظار از دولت
نماینده مجلس مطرح کرد:

پیش بینی افزایش سرسام آور نقدینگی و انتظار از دولت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از دولت در عدم توانایی کنترل نقدینگی ندارد،گفت: اگر همین شرایط ادامه پیدا کند میزان نقدینگی افزایش می یابد،ازدولت انتظار می رود برای بهبود شرایط از اقتصادانان بین المللی استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،منصور مرادی با اشاره به افزایش نقدینگی به خانه ملت گفت:یکی از دلایل افزایش نقدینگی عدم تمایل به سرمایه گذاری در تولید است، از سوی دیگر نابسامانی ارزی باعث شد مردم به سمت حفظ نقدینگی بروند.مردم یا نقدینگی را به دلار تبدیل کردند یا با فروش اموال و دارایی ترجیح دادند به پول نقد تبدیل کنند تا ارزش دارایی ها حفظ شود، از سوی دیگر برخی از افسارگسیختگی بازار سوء استفاده کردند و بر التهاب بازار افزودند.

وی با انتقاد از دولت که نتوانست نقدینگی را به سمت رونق تولید هدایت کند،افزود: دولت برای مدیریت و هدایت نقدینگی اقدام خاصی انجام نداد و تنها با تغییر رئیس بانک مرکزی شرایط را برای آزمون و خطاهای جدید فراهم کرد.انتظار می رفت رئیس جدید برنامه هایی برای نقدینگی داشته باشد اما تا وی روی کار بیاید و برنامه ارائه دهد حداقل یک سال طول می کشد به همین دلیل به نظر می رسد دولت وقت را صرف می کند بدون آنکه به نتیجه خاصی دست پیدا کند.

این نماینده مجلس با اشاره به برگزاری مناقصه ها بدون حضور فروشنده گفت: در مناقصه هایی که دولت برگزاری می کند کسی کالاهایی را ارائه نمی کند چرا که می ترسند در آینده یا دیگر به کالا دسترسی نداشته باشند یا گران تر شود و بتوانند به پول بیشتری دست پیدا کنند.

مرادی در خصوص تاثیر ترمیم کابینه بر کنترل نقدینگی گفت: تا امروز دولت تنها رئیس بانک مرکزی را تغییر داده که نتیجه خاصی را به دنبال نداشته در حالی که نمایندگان خواهان تغییرات اساسی در کابینه و گروه اقتصادی دولت بودند.همان طور که برای گروه های فوتبال مربی از خارج آورده می شود انتظار داریم دولت برای بهبود شرایط اقتصادی از اقتصادانان بین المللی استفاده کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ارش09194738902 | ساعت ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۵/۱۳
0
0
پاسخ
راه برون رفت از انباشت پول واستفاده غیر مولد از ان تاسیس و ااجرای قوانین ضد انحصار است با ضمانت اجرای قوی شورای به اصطلاح رقابت فقط یک سوء تفاهم است
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ