کد خبر: ۹۰۰۶۷
۱۲:۵ - ۱۳۹۷/۵/۱۳

گزارش محرمانه سازمان ملل از فعالیت هسته ای کره شمالی

گزارش محرمانه سازمان ملل از فعالیت هسته ای کره شمالی

سازمان ملل در گزارش محرمانه ای از عدم توقف برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی با وجود وعده‌ای که داده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز،سازمان ملل گزارشی ارائه داده و مدعی شده کره شمالی با وجود وعده‌ای که داده برنامه‌های اتمی و موشکی را متوقف نکرده است.

در این گزارش ۱۴۹ صفحه‌ای آمده است: کره شمالی برنامه‌های اتمی و موشکی را متوقف نکرده و به تخطی از قطعنامه‌ های شورای امنیت سازمان ملل در افزایش نقل و انتقال‌های غیرقانونی و گسترده محصولات نفتی از طریق کشتی به کشتی و نقل و انتقال زغال سنگ در دریا در سال ۲۰۱۸ و فروش سلاح به مجموعه کشورهای آفریقایی و نیز حوثی ها ادامه داده است.

این کشور به صورت نظامی با سوریه همکاری دارد و تلاش کرده تا به حوثی‌های یمنی سلاح بفروشد.کارشناسان مدعی‌اند، همکاری ممنوع شده نظامی با سوریه بدون تردید ادامه دارد. تکنسین‌های کره شمالی در جریان سفر سال ۲۰۱۱، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷  به سوریه در برنامه موشک بالستیک و سایر فعالیت‌های ممنوعه در این کشور دخیل بودند.

کارشناسان در حال بررسی اقدامات از سوی وزارت تجهیزات و توسعه تجارت ارتش کره شمالی در تامین تسلیحات متعارف و موشک بالستیک برای گروه حوثی‌های یمن هستند.همچنین یک کشور که نامی از آن برده نشده، نامه‌ای را در تاریخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۶ از رهبر حوثی‌ها به کارشناسان نشان داده که در آن رهبر حوثی‌ها از مقام‌های کره شمالی دعوت کرده تا به یمن بروند و درباره انتقال فناوری و سایر موارد مربوط به منافع مشترک صحبت کنند.

این گزارش در ساعات پایانی شب گذشته به کمیته تحریم‌های کره‌شمالی در شورای امنیت از سوی کارشناسان ناظر بر تحریم‌های سازمان ملل ارائه شده است.هیات کره‌ شمالی در سازمان ملل هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ