کد خبر: ۹۰۰۸۵
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۵/۱۳

مقابله تلافی‌جویانه ترکیه با تحریم ۲ وزیر آمریکایی

مقابله تلافی‌جویانه ترکیه با تحریم ۲ وزیر آمریکایی

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: به تلافی تحریم وزرای کشور و دادگستری ترکیه توسط واشنگتن، ترکیه دو وزیر آمریکایی را تحریم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دیلی صاباح، رجب طیب اردوغان در حالی که تنش‌ها بین واشنگتن و آنکارا بر سر برخی اتباع زندانی آمریکا از قبیل اندرو برانسون ادامه دارد، در یک سخنرانی از اقدام تلافی‌جویانه این کشور در پاسخ به تحریم وزرای کشور و دادگستری ترکیه خبر داد.

وی افزود: تصمیم واشنگتن در توقیف دارایی‌های وزرای کشور و دادگستری ترکیه در آمریکا، غیرمنطقی است. ترکیه هم همه دارایی‌های وزرای دادگستری و کشور آمریکا را توقیف خواهد کرد البته اگر دارایی داشته باشند.این اقدام بی احترامی و اهانت جدی به ترکیه بود و در آن هیچ نشانه‌ای از مشارکت راهبردی بین دو کشور دیده نمی‌شود.

بنابراین گزارش،تنش‌های آمریکا و ترکیه بر سر پرونده اندور برانسون زمانی تشدید شد که یک دادگاه ترکیه‌ای درخواست آزادی این تبعه آمریکاییِ متهم به ارتباط با گروه‌های تروریستی و عاملان کودتای نافرجام ترکیه را رد کرد.روابط متشنج واشنگتن و آنکارا در روزهای اخیر، کنگره آمریکا را هم به تحرک واداشت و قانونگذاران آمریکایی جلوی فروش جنگنده‌های اف 35 به ترکیه را گرفتند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ