کد خبر: ۹۲۵۳۱
۹:۳ - ۱۳۹۷/۵/۲۷

خاطرات هاشمی رفسنجانی از فساد در سایپا و نحوه مدیریت

خاطرات هاشمی رفسنجانی از فساد در سایپا و نحوه مدیریت

هاشمی رفسنجانی در خاطرات مربوط به ۲۷ و ۲۸ تیر ۱۳۶۸ ، فساد در سایپا و نحوه مدیریت این قضیه را اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، اکبر هاشمی رفسنجانی طی سال‌های 59 تا 68 ریاست مجلس را بر عهده داشت و اثرگذارترین نماینده مجلس بود و بسیاری از استیضاح‌ها و سؤالات از وزرا را مدیریت می‌کرد.

وی در خاطرات مربوط به 27 و 28 تیر 1368 خود درباره فساد در سایپا و نحوه مدیریت این قضیه می‌نویسد:  تا ساعت هفت و نیم صبح در دفترم کار کردم. به جلسه علنی مجلس رفتم. قبل از شروع جلسه به نمایندگان گفتم که مطرح شدن گزارش تحقیق و تفحص سایپا به این صورت خام، مطابق آیین‌­نامه نیست. باید کمیسیون نتیجه را گزارش کنند و علاوه بر آن باعث درگیری قوه قضاییه با مجلس خواهد شد؛ این گزارش از دستور خارج شد.

هاشمی در خاطرات روز بعد می‌نویسد: مسئله گزارش تحقیق درباره سایپا و جواب آقای بهزاد نبوی، وزیر صنایع سنگین، به خوبی برگزار شد. گزارش 61 صفحه­‌ای را خلاصه کردند و خوانده شد. در گزارش اصلی ناشیانه به خیلی از ارگان­ها تهمت زده شده بود که باعث درگیری و برخورد می‌­شد.

در همین کتاب درباره تخلفات در شرکت سایپا آمده است: در گزارش خلاصه کمیسیون قضایی مجلس، تخلفات آقای تورج، مدیرعامل شرکت سایپا (تولیدکننده خودروی رنو 5)، و 9 نفر از همکارانش، سوء استفاده از حواله­‌ها و گران کردن قیمت خودرو بدون ضابطه، معامله غیرقانونی ارزی، فروش تحمیلی کالا به مشتریان همراه با فروش خودرو، اخذ رشوه از دلالان و واسطه­‌ها، انجام معاملات ربوی با اموال شرکت سایپا، ایجاد شبکه دلالان فروش خودرو و سوءاستفاده از امکانات سایپا برای منافع شخصی اعلام شد.

منبع: خاطرات سال 68 هاشمی رفسنجانی، ص 226-227.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» امیر | ساعت ۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۵/۲۷
1
0
پاسخ
اگه فسادسیستماتیک نبودالان بایستس خیلی ازمدیران دولتی ونماینده ها وپرسنل وزارتخانه هادرحد وزراومعاونینشون بازداشت میشدندبجرم اخلال وتبانی دراقتصادوایجادشبکه مافیایی
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ