کد خبر: ۹۲۵۶۸
۰:۱ - ۱۳۹۷/۵/۲۸

شفاف سازی

شفاف سازی "شپدیس" درباره تعدیل مثبت 52 درصدی EPS

شرکت پتروشیمی پردیس درخصوص تغییر با اهمیت در عملکرد سال مالی جاری که منجر به تعدیل مثبت ۵۲ درصدی در پیش بینی درآمد هر سهم شد، شفاف سازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،‍ پتروشیمی پردیس که با سرمایه 600 میلیارد تومانی در بازار اول معاملات بورس حضور دارد، در خصوص تغییر با اهمیت در عملکرد سال مالی ۹۶ شفاف سازی کرد.

براین اساس،"شپدیس" با توجه به تغییر پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 96-97 از 1235 به 1872 ریال و تعدیل مثبت 52 درصدی درخصوص دلیل این تغییر با اهمیت اعلام کرد: نرخ گاز خوراک از فروردین ۹۷ تاکنون اعلام نشده بنابراین سود دوره مالی منتهی به شهریور 97 علاوه بر مبنای نرخ تسعیر برای محاسبه نرخ ریالی گاز خوراک و همچنین نرخ ارز در بازار ثانویه در ماه آینده،به نرخ اعلامی گاز خوراک و نرخ های یوتیلیتی دریافتی از مبین بستگی دارد.

با فرض اینکه نرخ دلار بازار ثانویه ۸۰۸۰ تومان، نرخ هر متر مکعب گاز خوراک ۱۲ سنت و نرخ سرویس های جانبی دریافتی از مبین برابر با آخرین صورتحساب دریافتی در ۴ ماهه ابتدای سال باشد، سود هر سهم شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۷ مبلغ ۱۸۷۲ ریال پیش بینی می شود.

بدیهی است تفاوت نرخ های قطعی با مفروضات فوق الذکر منجر به تغییر این پیش بینی خواهد شد که در صورت قطعی شدن اطلاع رسانی مجدد صورت خواهد گرفت. با توجه به اینکه علی رغم اعلام رای دیوان عدالت اداری،دولت از قبول و تمکین رای صادره استنکاف ورزیده کماکان برای اوره داخلی قیمت تکلیفی ۶۱۲۵ ریال به ازای هر تن را اعمال می کند، از طریق انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی و سازمان برنامه و بودجه پیگیری اخذ مابه‌التفاوت نرخ قانونی( ۹۵ درصد فوب) و تکلیفی هستیم.

بنابراین گزارش،این شرکت بورسی که گروه گسترش نفت و گاز پارسیان سهامدار عمده 68.6 درصدی ان به حساب می آید، در 9 ماهه دوره مالی 42 درصد معادل 78 تومان از پیش بینی هر سهم را پوشش داده است.با تعدیل مثبت اعلامی در "شپدیس" و با فرض تقسیم سود حداکثری در مجمع این سهم، سود تحلیلی "پارسان" در محدوده 55 تا 60 تومان برای سال مالی منتهای به 31 شهریور 97 برآورد می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ