کد خبر: ۹۲۵۸۱
۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۵/۲۸

ترامپ عامل نزدیکی روزافزون آلمان و روسیه
رسانه‌های آلمانی اعلام کردند:

ترامپ عامل نزدیکی روزافزون آلمان و روسیه

رسانه های آلمانی با اشاره به به علل سفر پوتین به آلمان اعلام کردند ترامپ عامل نزدیکی روزافزون آلمان و روسیه است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه فرانکفورتر روند شای آلمان با این پرسش که چرا مرکل به دنبال مذاکره با پوتین است؟ اعلام کرد: آنگلا مرکل و ولادیمیر پوتین برای دومین بار در عرض سه ماه گذشته با هم دیدار می کنند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا مرکل دوباره با شدت بیشتری به دنبال مذاکره با روسیه است. هدف مرکل حل مسائل بین المللی از جمله اوکراین و سوریه با کمک روسیه است اما یک دلیل دیگری هم وجود دارد که چرا مرکل دوباره قدرتمندانه تر به دنبال مذاکرات با روسیه بوده و آن دلیل یک نام دارد و آن ترامپ است.

آمریکا همچنان مهم ترین شریک آلمان و اتحادیه اروپا است اما این کشور تحت ریاست جمهوری ترامپ در بسیاری زمینه ها و مسائل غیر قابل پیش بینی شده است. اقدامات پوتین در تناقض کامل با ارزش ها و فهم دموکراسی آلمان است اما بهر حال روسیه حداقل در این زمینه ها قابل پیش بینی است و این یک معیار مهم در سیاست بین المللی است.

روزنامه تاگس شاو آلمان هم در مطلبی ترامپ و سیاست های وی را عامل نزدیکی بیشتر مرکل و پوتین دانسته و به نقل از استیفن مایستر کارشناس مسائل روسیه در شورای روابط خارجی آلمان اعلام کرد: این یک نزدیکی از روی برنامه است. هر دوی آن ها (پوتین و مرکل) شاید خواهان این مسئله نیستند و من اعتقاد ندارم که اعتماد بین این دو اساسا افزایش پیدا کرده است، اما هر دو می دانند که آن ها به یکدیگر نیاز دارند و درباره این موضوعات باید با یکدیگر صحبت کنند و برای آن یک دلیل وجود دارد و آن دونالد ترامپ است. با توجه به حضور ترامپ در آمریکا مرکل و پوتین دوباره به هم نزدیکتر می شوند.

روزنامه هندلزبلات آلمان هم اعلام کرد: عصر یخی بین آلمان و روسیه به برکت ترامپ پایان می یابد. نشانه های بین روسیه و آلمان دال بر نزدیکی بین این دو کشور دارد. مرکل و پوتین اشتراکات را بررسی می کنند و دلیل این امر سیاست های ترامپ است.

هفته نامه اشترن هم در مطلبی به بررسی این مسئله پرداخت که تکروی های ترامپ عامل نزدیکی بیشتر بین روسیه و پوتین است و در بخشی از این گزارش آمده است: در هر صورت سیاست خارجی ترامپ که به منافع ملی متکی است منجر به این شده است که مرکل بار دیگر توجه بیشتری به کانال های ارتباطی با دیگر کشورها از جمله روسیه و چین داشته باشد. آلمان مانند روسیه از نظم بین المللی موجود و توافقات بین المللی که ترامپ با سیاست های وی آن را به خطر می اندازد دفاع می کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ